Czemu pisanki ? Bo to pisanie, mój zawód. I Pismo Święte. I coś trochę podobnego do pisanek wielkanocnych, choć nie całkiem... Jan Turnau
Blog > Komentarze do wpisu
Bóg naprawdę nie jest straszny

Psalm 27,1

„Pan moim światłem i zbawieniem moim, kogo miałbym się lękać? Pan obrońcą mego życia, przed kim miałbym czuć trwogę?” Zacznijmy od tego, że Jego samego się nie bójmy. On jest naprawdę Dobrocią, nie pedantycznym księgowym naszych moralnych paskudztw. Jednak los nasz jest tak zmienny, nieraz tak straszny? Nadzieja właśnie w Bogu. Napisałem okropnie patetycznie, ratując się po prostu dewocyjnym banałem, tylko że w kim innym byłaby, jak nie w Nim? W nadziei, że jednak On rządzi światem, choć tak arcydziwnie, a nie ślepa bogini Fortuna.

niedziela, 17 marca 2019, jan.turnau

Polecane wpisy

  • Królestwo zgoła nieziemskie

    Ewangelia Jana 18,33-38 Wielki Piątek. Na pytanie Piłata czy Jezus jest królem żydowskim, odpowiada On precyzyjniej, niż według trzech pierwszych ewangelii. Tam

  • Dzień księdza, dzień Komunii

    Księga Izajasza 61,6 1 List do Koryntian 11,23-26 „Wy zaś będziecie nazywani kapłanami Pana, zwać was będą sługami Boga naszego” . „To jest ci

  • Alleluja!

    Ewangelia Łukasza 19,28-40 Ewangelia Łukasza 22,40-23,56 Niedziela Męki Pańskiej, zwana tradycyjnie Palmową. Jest na dzisiaj tekstów biblijnych dużo. Przede wsz

Komentarze
2019/03/17 11:44:07
Nasze wyobrażenia o Bogu na podstawie tego co stworzył, co jest napisane w Biblii i w kontekście naszych osobistych doświadczeń podlegają interpretacji na miarę naszej wiedzy i serca. Nawet jeśli jest czas wojny jest też, jak mówi natchnione Słowo Boże, czas pokoju. W szerszym kontekście niewiele o tym wiemy bo żyjemy według natchniocych Pism w czasie wojny. Ewangelia wg Jana 5:28- 29 wyjaśnia jednak wiele jeśli przyjmie się taką interpretację tych wersetów, która mówi iż Bóg wskrzesza nieprawych po to aby to oni sami dokonali sądu swoich wcześniejszych czynów (które popełniali w "nieświadomości"). Grzech hipokryzji to temat, który już tutaj był poruszany. Ci, nawet gdyby zmartwychwpowstali nigdy nie żałowaliby swoich czynów, ani tym bardziej się nie nawrócili. Dlaczego więc Bóg miałby ich wskrzeszać? Po to jedynie aby bez jakichkolwiek widoków na cokolwiek innego potępić ? Nie miałoby to najmniejszego sensu. Dobroć Boga wyraża się jednak w tym że bez względu na to jakich byśmy się nie dopuścili czynów gdy nastanie pod władzą Jezusa Chrystusa czas pokoju On da wszystkim bez wyjątku świadczącą o jego miłości i wielkoduszności szansę. O średnoowiecznych interpretacjach Pisma Świętego można raczej zapomnieć. Urągają zdrowemu rozsądkowi i miłości Boga.
-
2019/03/17 12:02:03
/ Dlatego właśnie Księga Apokalipsy mówi również o "drugiej śmierci" z której nie ma zmartwychwstania. Jest ona symbolem wiecznotrwałego zniszczenia. Zostanie w niej unicestwiona również 'śmierć', czyli ten stan o którym Jezus Chrystus się wyraził iż z punktu widzenia Boga nie oznacza niczego więcej jak chwilowy sen (pierwsza śmierć z kyórej Jezus Chrystus mocą udzielonej mu przez Ojca władzy może Cię wybudzić) /
-
2019/03/17 15:16:03
"Bóg naprawdę nie jest straszny"... "Nie lękajcie się"...
Ale straszne są niektóre myśli, jakie nasuwają się w zw. z wpajaniem obrazu Boga i Jego relacji z człowiekiem - przez innych... Poruszany jest temat pedofilii w Kościele. Znam tylko jedną osobę, która otwarcie mówiła, że jest ofiarą księdza pedofila. Mówiła wiele różnych rzeczy i przyznawała, że niektóre opowiadane historie celowo koloryzuje, aby były ciekawsze............. Czy była więc naprawdę ofiarą, czy tylko się podkoloryzowała - nie wiem. Ale pamiętam, jakie - snuła refleksje na temat Boga. Że ON bardziej kocha, bardziej zwraca swoją uwagę na zagubione owce, na te czarne owce, aby je wydobyć z otchłani zła i wywyższyć ponad innymi, jako przykład działania Dobroci Bożej.... Wnioskowała z tego, że trzeba to zło jakieś obrzydliwe popełnić........... teraz zastanawiam się, czy to nie było nauczanie tego pedofila kuszącego dziecko do zła! Bóg bez wątpienia jest dobry, ale wykorzystywanie Boga dla własnego celu - straszne................ niekiedy!
-
2019/03/17 15:30:54
Dwadzieścia lat temu pisał ks. J. Tischner: "Naszym problemem jest wyzysk religii do celów politycznych" ....i to właśnie u nas zrodził się katolicyzm swoisty, nazwany przez księdza katolicyzmem politycznym. Osoby, które spodziewałyby się w katolicyzmie dojrzeć katolicyzm, w katolikach - katolików - takich z prawdziwego zdarzenia - są zawiedzione , ale nikt u nas nie ma takiej możliwości, by nas z polityki i jej wpływów na działania Kościoła oczyścić. Kościół nie jest niepodległy. W ciągu minionych dwudziestu lat , jakie minęły od tego stwierdzenia - nie mam wglądu w prawdziwe oblicze Kościoła - więc nie wiem, czy ta niepodległość się zmniejszyła, czy nasiliła....
-
2019/03/17 15:31:49
<--- A czarne z brokatem i pomarańczowe najpewniej równa się różowe.
-
2019/03/17 15:33:47
Gdyby Bóg tak chciał z pewnością mógłby tak zrobić. Nie ma przecież dla Niego rzeczy niemożliwych.
-
2019/03/17 15:35:33
Poprawiam: "wykorzystywanie Boga dla własnego celu" - STRASZNE JEST ZAWSZE NIESTETY !
-
2019/03/17 15:47:56
PSEUDONAUKA I PSEUDORELIGIA OPIERAJĄ SIĘ NA KONKLUZJACH URĄGAJĄCYCH ZDROWEMU ROZSĄFKOWI. NAUKA I ZDROWA WIARA ZASADZA SIĘ W PIETWSXYM PRZYPADKU NA POWTARZALNYM EXPERYMENCIE W DRUGIM ZAŚ NA ZDROWYM ROZSĄDKU, KTÓRY PODOBNIE JAK INTUICJA (ZANIM POLEGNIESZ) PODPOWIE CI CZEGO POWINIENEŚ UNIKAĆ A CO OBCHODZIĆ Z DALA. NIE WSZYSCY JEDNAK SŁUCHAJĄ JEDNEGO I DRUGIEGO (DZIEJE SIĘ TAK ZWŁASZCZA WTEDY GDY "CZEGOŚ" CHCĄ).
-
2019/03/17 15:50:13
: D
-
2019/03/17 16:18:52
Stokrotki, w jakim celu piszesz o Bogu ---- jest to Twój własny cel, czy czyjś .. A może bezcelowo? Nie uważam, że cel, w jakim piszesz o Bogu , jest straszny, dlatego napisałam --- "niekiedy" jest straszne.
-
2019/03/17 16:33:21
To już sama musisz w swoim sercu musisz rozstrzygnąć (o ile już tego nie rozstrzygnęłaś). Jaki więc sens mogłaby mieć moja ewentualna odpowiedź na Twoje pytanie ??
-
2019/03/17 16:38:40
Już kiedyś Ci Atrojko napisałem iż uległem wrażeniu iż dla Ciebie istotne jest bardziej kto, a nie co? W tym wypadku znowu zadajesz bytanie, w którym poraz kolejny nie o "co" Tobie chodzi ale raczej o "dlaczego" :_)) Dostrzegasz,w tym co tutaj piszę jakąś nieszczerość ? W KTÓRYM MIEJSCU ??
-
2019/03/17 16:40:48
że
-
2019/03/17 16:43:31
A dlaczego Jezus mówił ? Apostołowie i inni których po nich ukrzyżowano ? Jak sądzisz, czy dlatego że ktoś im za to godziwie zapłacił ?
-
2019/03/17 16:58:51
Stokrotki, ja nie chcę znać celu, w jakim piszesz o Bogu - zadałam Ci to pytanie, żeby uzasadnić, dlaczego napisałam słowo "niekiedy", które poprawiłeś na słowo "zawsze" .
To prawda - dla mnie istotne jest "kto" , szczególnie jeśli chodzi o czytanie, istotne nawet jeśli ANONIM albo ktoś inny za kogoś.... , ale istotne. Tylko, że to jest mało istotne, co dla mnie jest istotne.
-
2019/03/17 16:59:27
Po prostu nie lubię snuć domysłu - także na ten temat, na jaki zadałeś ostatnie pytanie.
-
2019/03/17 16:59:39
*domysłów
-
2019/03/17 17:03:28
Cel Atrojko jest ważny. Można b. łatwo go ustalić gdy się ustali "co"?
-
2019/03/17 17:09:06
Jezus, apostołowie i ich naśladowcy mówili z tych samych powodów z których Ty mówisz sąsiadce co należy zrobić kiedy się ma astmę (o ile wiesz a ona niestety jakimś sposobem nie). Zapewne raczej Cię wysłucha nim założy, że chcesz ją zabić bo masz w tym jakiś ukryty cel. Zatem raczej co, a nie why czy kto ? Chyba, że masz jakieś wcześniejsze niemiłe doświadczenia. W takim razie wydaje mi się, że rozumiem...
-
2019/03/17 17:13:32
/ Poza tym przyjrzyj się co jest na tym blogu, chyba czytasz jeszcze codzienne wpisy Jego Autora.... Wygląda na to, że to Autor sugeruje i inicjuje tutaj tematy, podpierając je Pismem Świętym, a nie żadne z nas /
-
2019/03/17 17:14:42
NIE ISTNIEJE ŚLEPA BOGINI FORTUNA..
Na pierwszy rzut oka światem rządzi siła i pieniądz..Mimo tego faktu ludzie miewają NADZIEJĘ...i chcą ocalić tej nadziei Żródło czy raczej źródła..bo są rózne.
Słowa o ,,Strasznym Bogu'' pochodzą ze Starego Pisma i Starego Przymierza.
Nie wiadomo dlaczego w Pismach i Psalmach nigdy nie nazwano Strasznym np Kemosza,Baala..albo Marduka...A byli to naprawdę ,,bogowie'' straszni choćaż bezsilni.
Straszni za to stawali się ich wyznawcy..składali własne dzieci w ogniu...
Królowi Manassesowi wybaczył Jahweh nawet fakt że własnych synów złozył w ofierze pogańskiemu bóstwu..Nawet przywrócił mu koronę królewską...!!
,,Straszność'' w tępieniu pogańskich bóstw i ich kapłanów niewiele dała.
Izrael stając się ludem osiadłym naśladował ochoczo,, zabiegi użyźniające'' ziemię i rozrost....Uprawiająć seks w trakcie rozwoju rolnictaw zasiewów i innych rzeczy rolniczyc...i pielęgnacyjnych...ludzie wierzyli ze w ten sposób wspomagają ,,bóstwo i przyrodę''. Agrarni ,,bogowie'' jakoś spodobali się Izraelitom którzy byli przed tymi strasznymi rzeczami strasznie upominani...
Straszni prorocy czym mogli strasznie ośmieszali Baala i strasznie tępili izraelskich
kapłanów Baala
Przygotujcie go pierwsi, bo was jest więcej. Potem wzywajcie imienia swojego boga, ale nie wolno wam podkładać ognia. 26 Wzięli więc młodego byka, którego im dano, przygotowali go i od rana do południa wzywali imienia Baala: Baalu, odpowiedz nam!. Nie rozległ się jednak żaden głos i nikt nie odpowiadał+. A oni cały czas podskakiwali wokół ołtarza, który zrobili. 27 Około południa Eliasz zaczął z nich drwić: Wołajcie na cały głos! Przecież to bóg!+ Może się zamyślił albo poszedł się wypróżnić*. A może śpi i ktoś musi go obudzić!. 28 Tamci wołali na cały głos i zgodnie ze swoim zwyczajem robili sobie nacięcia sztyletami i dzidami, aż cali byli zalani krwią. 29 Minęło południe, a oni ciągle byli ogarnięci szałem* i zachowywali się tak aż do czasu składania wieczornej ofiary zbożowej*. Ale nie rozległ się żaden głos i nikt nie odpowiadał. Nie było oznak niczyjej uwagi+.
a potem potem
wodą także rów.

36 Kiedy nadeszła pora składania wieczornej ofiary zbożowej+, prorok Eliasz wyszedł do przodu i rzekł: Jehowo, Boże Abrahama+, Izaaka+ i Izraela, niech dzisiaj stanie się wiadome, że Ty jesteś Bogiem w Izraelu, a ja jestem Twoim sługą i wszystko to uczyniłem z Twojego polecenia+. 37 Odpowiedz mi, Jehowo! Odpowiedz mi, aby ten lud przekonał się, że Ty, Jehowo, jesteś prawdziwym Bogiem i że zwracasz ich serca z powrotem do siebie+.

Wówczas spadł ogień Jehowy, który strawił ofiarę całopalną, drewno, kamienie i proch oraz sprawił, że woda w rowie wyschła. Kiedy wszyscy ludzie to zobaczyli, natychmiast padli na twarz i mówili: Jehowa jest prawdziwym Bogiem! Jehowa jest prawdziwym Bogiem!. Wtedy Eliasz polecił im: Schwytajcie proroków Baala! Nie pozwólcie uciec żadnemu z nich!. Od razu ich schwytali, a Eliasz sprowadził ich do potoku Kiszon i tam pozabijał.
-
2019/03/17 17:16:14
/ Nadto najwyraźniej Mu odpowiada, że nawiązujemy do Jego komentarzy ... /
-
2019/03/17 17:25:55
Osoba wątpiąca,we wszystko powie Awarcho tak ---> Gdybym dzisiaj dla Jehowy lub Jego Chrystusa wzniósł ołtarz z kamieni odpowiedzieliby ogniem z nieba jak w czasach Eliasza? Cz może raczej bt tak było, że chociaż ich wyznawcy nacinaliby się przez całe przedpołudnie sztyletami i zanosili do Nich swoje modły nic by się nie wydarzyło ?? Jesteś w stanie rozwinąć i obronić to, co przed chwilą napisałeś ??
-
2019/03/17 17:26:58
by tak było
-
2019/03/17 17:32:12
--- Według zasady wyłożonej w 1 Liście Piotra 3: 15

15 "Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest."

/ Wg BT, katolickiego przekładu Biblii Tysiąclecia, Pallottinum /
-
2019/03/17 17:38:37
A ta egzekucja bya zgodna z prawem Państwowym a było to Prawo Mojżesza..
-
2019/03/17 17:58:31
Stonoga to wcale ie wymaga obrony.,,fantaziowanie co powie ,,wątpiący we wszystko'' też nc nie daje.Ludzie wątpią na różne sposoby i o róznych rzeczach.Dzisiaj tną się brzytwami członkowie Hamasu..i inni.Człowiek który nie chce uwierzyć nie uwierzy i znam takich co podważyli ten,, ogień z nieba'' twierdząc ze te kamienie z których Eliasz ułożył ołtarz do całopalenia to były kamienie wapna niegaszonego i karbidu polanie wodą spowodowało wysuszenie rowu i wydzielenie wysokiej temperatury i gazu który zapalając się dokończył dzieła. Na ytb był nawet nagrany filmik z całym eksperymentem i ogień zapłonął .
Kto nie wierzy bedzie twierdził ze Eliasz znał tajniki techniczne i materiałowe.niedostępne innym..Żydzi np nie znali ,,ognoa greckiego'' ale nie wszyscy.Nie znali mocy termicznej soczewki ale nie wszyscy...
Kto ma ..duchowe potrzeby'' wierzy Pismu i Duchowi.Kto nie ma wierzy tylko Rozumowi...Ale Rozum też pochodzi od Boga ..ale dla wierzacego.
Katolicy mogą tobie zarzucić że nie wierząc w bieżące cuda i uzdrowienia i alokacje Ojca Pio też jesteś wątpiący albo bładzący..Taka optyka.
-
2019/03/17 18:01:49
Stokrotki, mienisz się jak brokat, za pomocą którego chcesz uzyskać kolor różowy. Napiszę jeszcze raz - zadając Ci pytanie : "w jakim celu piszesz o Bogu" - nie chodziło mi o to, abyś wyjawił ten cel, ale o to, że poprawiając moją wypowiedź : "wykorzystywanie Boga dla własnego celu - straszne................ niekiedy!" -------------------na swoją wersję :----- "Poprawiam: "wykorzystywanie Boga dla własnego celu" - STRASZNE JEST ZAWSZE NIESTETY !"-----wskazałeś siebie, wykorzystującego Boga, Jego Słowo (i Bogiem było Słowo) w swoich wypowiedziach - jako kogoś, kto robi coś, co " STRASZNE JEST ZAWSZE NIESTETY !"
Z natury strachliwa, zaczynam znów się bać, że faktycznie robisz coś strasznego!
-
2019/03/17 18:08:37
A'propos w co ty wątpisz? Stonoga? Musisz w cos wątpić to zn.. mniej wierzyć.
Brak takich ludzi aby w coś nie wątpili..
-
2019/03/17 18:43:38
Zdradzę ci Stonoga w co ja wątpię albo nawet mocniej NIE WIERZĘ!
Nie wierzę już w interpretacje kilku rzeczy z Ewangelii przedstawiane jako treść do uwierzenia i jako treść wiarygodną..przedstawianą przez G.B.
Przykładem jest intepretacja,, Pokoenia Które Nie Przeminie''...tłumaczona już poraz czwarty...jak pamietam. Skąd moja sceptyczna i niedowiarska postawa ..?
Z Pisma...! Bóg nie może kłamać i zwodzić i zmieniać zdania co kilka dziesięcioleci..
Osoby odpowiedzialne za taki stan ..poniosą swój ciężar przed Bogiem to jasne.
Nie mozna swoich nadziei i oczekiwań przedstawiac jako jedyną i prawdziwą wykładnie znaczenia słów Jezusa i oczekiwac i nakazywać aby tak wszyscy wierzyli..
Co gorsza Przekonywać że jest to Równoznaczne z Wolą Boga!!
-Czas który jest surowym weryfikatorem pisanych i mówionych słów..wykazał NIEZBICIE że Wola Boga była inna niz prominentnych nauczycieli odpowiedzialnych za interpretację.
Ewidentny fakt stwierdzany też dzisiaj...i często powtarzany..Nawet gdyby któruc z tych osób ewidentnie ściagał z nieba ogień już nie uwierzę w jego ,,Nadzwyczajność''
Chociaż coraz częśćiej słyszy sie i pisze i stwierdza..MY JESTEŚMY TYLKO LUDŹMI!
,,Nasze oswiadczenia nie sa Natchnione duchem'' Jednak wielu zwykłych popularnych i niewątpliwie gorliwych dalej powtarza te bałwochwalcze stwierdzenia KTO NIE SŁUCHAŁ MOJŻESZA AUTOMATYCZNIE NIE SŁUCHAŁ JAHWEH
KTO dzisiaj nie powtarza że wszystko co mówi G.B ..JEST RÓWNOZNACZNE z orzeczeniem Boga...JEST BUNTOWNIKIEM! GODNYM ODRZUCENIA!
Ja natomiast nazywam to BAŁWOCHWALSTWEM...
Dlaczego?...Jakże ochoczo i ogniście przekonywało mnie wielu ze nazwanie papieży namiestnikiem Chrystusowym to bluźnierstwo i bałwochwalstwo...I to prawda ..taka sama jak to co o powyzej opisałem.
Naduzycie autortytetu Boga i przypisanie sobie i jakiemus gremium Jego Uprawnień i Uswięcenia...jest wbrew Bogu i Pismo to w kilku miejscach wyraźnie potępia.
WIEM ŻE NIE ODPOWIESZ boisz się czegoś takiego nawet pomysleć.
,,W milości nie ma bojaźni.''.. To właśnie miłość do Boga nie pozwala się nikomu wywyższać i brać w niewolę innych i ich wiary i świadomośći.
Przy skale w Meribba za takie naduzycie zostali potepieni obydwaj wierni słudzy i bracia Mojżesz i Aaron..
-
2019/03/17 18:54:39
POPULARNE NIEZWYKLE .,,Coraz jaśniejsze Światło Na drodze Sprawiedliwego'' ze stwierdzeń Salomonowych...stało się Autooskarżniem...w wielu przypadkach..i trzeba by było dokończyć samokrytycznie i powiedzieć..Umilowani wybaczcie nam i módlcie sie za nami do Jehowy..bo poprzednio nie byliśmy oswieceni Jego Duchem ale tak z zuchwalstwa i samowoli nam to szło.. no i z goracej chęci'''
Tera zaś obiecujemy wam ..nie bedziemy pisac i mówić tak pochopnie.;;
-
2019/03/17 18:57:16
Stonoga czy to też PSEUDONAUKA I PSEUDORELIGIA?
-
2019/03/17 19:02:51
Zdradzę ci Stonoga w co ja wątpię albo nawet mocniej NIE WIERZĘ!
Nie wierzę już w interpretacje kilku rzeczy z Ewangelii przedstawiane jako treść do uwierzenia i jako treść wiarygodną..przedstawianą przez G.B.
Przykładem jest intepretacja,, Pokoenia Które Nie Przeminie''...tłumaczona już poraz czwarty...jak pamietam. Skąd moja sceptyczna i niedowiarska postawa ..?
Z Pisma...! Bóg nie może kłamać i zwodzić i zmieniać zdania co kilka dziesięcioleci..
Osoby odpowiedzialne za taki stan ..poniosą swój ciężar przed Bogiem to jasne.
Nie mozna swoich nadziei i oczekiwań przedstawiac jako jedyną i prawdziwą wykładnie znaczenia słów Jezusa i oczekiwac i nakazywać aby tak wszyscy wierzyli..
Co gorsza Przekonywać że jest to Równoznaczne z Wolą Boga!!
-Czas który jest surowym weryfikatorem pisanych i mówionych słów..wykazał NIEZBICIE że Wola Boga była inna niz prominentnych nauczycieli odpowiedzialnych za interpretację.
Ewidentny fakt stwierdzany też dzisiaj...i często powtarzany..Nawet gdyby któruc z tych osób ewidentnie ściagał z nieba ogień już nie uwierzę w jego ,,Nadzwyczajność''
Chociaż coraz częśćiej słyszy sie i pisze i stwierdza..MY JESTEŚMY TYLKO LUDŹMI!
,,Nasze oswiadczenia nie sa Natchnione duchem'' Jednak wielu zwykłych popularnych i niewątpliwie gorliwych dalej powtarza te bałwochwalcze stwierdzenia KTO NIE SŁUCHAŁ MOJŻESZA AUTOMATYCZNIE NIE SŁUCHAŁ JAHWEH
KTO dzisiaj nie powtarza że wszystko co mówi G.B ..JEST RÓWNOZNACZNE z orzeczeniem Boga...JEST BUNTOWNIKIEM! GODNYM ODRZUCENIA!
Ja natomiast nazywam to BAŁWOCHWALSTWEM...
Dlaczego?...Jakże ochoczo i ogniście przekonywało mnie wielu ze nazwanie papieży namiestnikiem Chrystusowym to bluźnierstwo i bałwochwalstwo...I to prawda ..taka sama jak to co o powyzej opisałem.
Naduzycie autortytetu Boga i przypisanie sobie i jakiemus gremium Jego Uprawnień i Uswięcenia...jest wbrew Bogu i Pismo to w kilku miejscach wyraźnie potępia.
WIEM ŻE NIE ODPOWIESZ boisz się czegoś takiego nawet pomysleć.
,,W milości nie ma bojaźni.''.. To właśnie miłość do Boga nie pozwala się nikomu wywyższać i brać w niewolę innych i ich wiary i świadomośći.
Przy skale w Meribba za takie naduzycie zostali potepieni obydwaj wierni słudzy i bracia Mojżesz i Aaron..
-
2019/03/17 20:39:04
UWAŻASZ, ŻE JEZUS CHRYSTUS NAUCZAŁ IŻ KAŻDY MOŻE CZYTAĆ SOBIE BIBLIĘ NA WŁASNĄ RĘKĘ I ON BĘDZIE KAŻDEMU Z OSOBNA UDZIELAŁ ZROZUMIENIA POZA KOŚCIOŁEM, KTÓREGO JAK PISMA GRECKIE WYRAŹNIE TO STWIERDZAJĄ JEST GŁOWĄ ??
-
2019/03/17 20:47:39
FAKT IŻ APOSTOŁOWIE WIELE RZECZY OPACZNIE ROZUMIELI I KŁÓCILI SIĘ MIĘDZY SOBĄ DOWODZI IŻ NIE BYLI JEZUSA APOSTOŁAMI I NICZYM NIE RÓŻNILI SIĘ OD TYCH KTÓRZY W PODOBNYCH SYTUACJACH BEZ ŻADNYCH OPORÓW W IMIĘ TAKICH CZY INNYCH PRZEKONAŃ GOTOWI BYLI SIĘ ZABIJAĆ ?? UWAŻASZ, ŻE NICZYM (W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYMI FAKTAMI) NIE RŻNILI SIĘ OD ŚWIATA, O KTÓRYM JEZUS CHRYSTUS POWIEDZIAŁ, ŻE ANI ON ANI JEGO APOSTOŁOWIE (Z WYJĄTKIEM JEDNEGO) DO NIEGO NIE NALEŻĄ ANI NIE BĘDĄ NALEŻELI ??
-
2019/03/17 20:49:17
NIE RÓŻNILI SIĘ
-
2019/03/17 20:58:38
A MOŻE TEN KOŚCIÓŁ GDZIEŚ JEST ALE NIE WIADOMO GDZIE ?? ANI TYM BARDZIEJ CZYM SIĘ ZAJMUJE PONEWAŻ JEZUS MIMO IŻ JEST JEGO GŁOWĄ NIE MA WZGLĘDRM TEGO KOŚCIOŁA ŻADNYCH OCZEKIWAŃ A JEGO CZŁONKOWIE ŻYJĄ W ROZPROSZENIU (NIE ZNAJĄ SIĘ WZAJEMNIE MIMO ŻE NALEŻA DO JEDNEGO I TEGO SAMEGO PANA) ??
-
2019/03/17 21:03:42
A MOŻE ICH JEDNOŚĆ TAK WYGLĄDA I NA TYM POLEGA, ŻE JEDEN WIERZY W TRÓJCĘ, DRUGI ZAŚ PIERWSZEMU ZAPRZECZA BO MIMO IŻ UZNAJE CHRYSTUSA ZA JEDYNEGO I WSZECHMOCNEGO BOGA UZNAJE WYŁĄCZNIE JEHOWĘ ??
-
2019/03/17 21:05:56
A MOŻE DO KOŚCIOŁA JEZUSA CHRYSTUSA BARDZIEJ NALEŻAŁOBY ZAKLICZYĆ WYZNAWCÓW BUDDYZMU ANIŻELI OSOBY PODAJĄCE SIĘ ZA CHRZEŚCIJAN ??
-
2019/03/17 21:08:03
Najlepiej konkretnie odpowiedz na pierwsze pytanie (na pozostałe jeśli będzie Ci po drodze). B.
-
2019/03/17 22:40:56
"Straszna to rzecz wpaść w ręce Boga żywego." Hbr 10: 31
-
2019/03/18 00:13:50
'Bóg naprawdę nie jest straszny"
Nie , nie jest straszny, w ogóle żaden nie jest. Bez właściwości jest .
Jeśli człowiek, nawet złoczyńca - byle mężczyzna i konsekrowany, ma zdolność odpuszczania grzechów -to rola Boga sprowadza się do otwierania drzwi przypadkowym osobom.
-
2019/03/18 01:04:06
"Jak długo będę jeszcze do was mówił?" zapytał Jezus. A ja niekolokwialnie podsumuję: "zdechnij" fajko jak pies ! (przynajmniej w końcu odpoczniesz). Łukasza 9:41 (wybrany fragment albo całość). Niniejszym właśnie zakończyłem ten blog. / Nikogo już nie pozdrawiam /, B.
-
2019/03/18 01:08:02
/ Albo kolokwialnie jak wolisz, byle co /
-
2019/03/18 01:11:07
---> Nie jestem Jezusem, sorry !
-
2019/03/18 05:44:01
Moja sąsiadka mówiła to samo w sytuacji, gdy stawałam w obronie tzw. chuliganerii podwórkowej i ---- ku jej zgorszeniu ----- powoływałam się na nauki wyniesione z religii, z Kościoła, z domu. Jej formy walki z "przeciwnikiem" były różne : klęła na zarządzających syfem, urządzała im awantury - dyrektorom, prezesom, kierownikom, którzy ją grzecznie przepraszali, wręczali jakieś zadośćuczynienie,ciemnotę podwórkową ganiała z kijem , z czego ciemnota miała frajdę , cyrk za darmo.... mnie zaszczyciła "pogniewaniem się" - przestała się do mnie odzywać, jedynie za plecami pluła na mnie najohydniejszymi słowami. Nikt do niej nienawiści nie miał, ona do innych? Chyba też nie. Korzystała z luksusów,jakie umiała odpowiednią taktyką zdobyć, ale przed swoim środowiskiem (była to jej wieś rodzinna) odgrywała kogoś, kim w istocie nie była ... grała jedną z nich! Dobrze wiedząc, że każdy z nich tak samo gra, a w głębi serca - Jezusem nie jest, wybrańcem nie jest, nic mu z nieba nie spadnie- sam musi zdobywać wszystko!
-
2019/03/18 06:29:19
Stonoga robisz słusznie opuszczając ten blog Co do twoich pozdrowień...nigdy nie były szczere ..b yły interesowne. Do tego blogu trzeba po prostu DOROSNĄĆ emocjonalnie. Tutaj jak dotąd nikt nikomu nie życzył ,,aby zdechnał jak pies..''
Co do Chrystusa o Którym piszesz... że NIE JESTES CHRYSTUSEM..to stwierdzenie prawdziwe i namacalne i oczywiste...ale w Jego Imieniu życzysz innym aby zdechli..
- Stwierdzasz słusznie że jedność chrześcian to wymaganie Jezusa.. To prawda...ale juz tych 12 mialo rózne zdanie w wielu rzeczach...i Jezus nie mówił do nich aby tylko milczeli..i powtarzali utarte i ucierane opinie.
-Jezusa okrutnie zamordowano ZA UJAWNIENIE GRZECHU I KRYTYKĘ DUCHOWĄ WYZNAWCÓW PRAWA MOJZESZA....Ten dramat pokazał żę Prawo to za mało,ze ma słabośći ..ze ma słabości każda religijna forma bo musi mieć. Rzadzą nia LUDZIE..mający słabości. Rozumna krytyka słuzy więc dobru...tak jak służyła dobru krytyka gorliwości eligijnej faryzeuszy. W takim sensie również krytyka Kościoła NIE JEST ZŁEM.
-STONOGA ..nic nie napisałes o swoich wątpliwośiach , a masz ich trochę To widać..
Wiele wątpliwości miał JEZUS..To co widział i to co zastał..poddawał moralnej ocenie i wazył duchowa wartość OKAZYWANEJ WIARY..zarówno Apostołów jak i oponentów. Pamietaj o tym ze ignorowanie oczywistych faktów prowadzi do przykrych skutków.Fakty sie nie dostosują do ciebie nawet te ignorowane.Ignorowanie problemu molestowania w K.K. przyniosło górę krzywd i wstydu i plugastwa. Ignorowanie błedów ..ewangelicznych JEST PROSTOWANE...bardzo wolno i ostroznie ale tak się dzieje.Bład został ZAUWAZONY i w formie i drukowanej i elektronicznej podany społeczności brzmi to tak Ciało ,,Kierownicze nie jest Natchnione Duchem Świetym''..,,Publikacje Watch Tower nie sa pismami natchnionymi tak jak Biblia''... jednak do świadomości wyznawców nie dociera to natychmiast chociaz posłusznie to powtarzają tak jak katolicy Katechizm.
Z tym faktem wiążą się rózne implikacje...Dla mnie Jedność z Braćmi oznacza co innego niz dla ciebie.
Na koniec jeszcze uwaga Jezusa skazali ludzie posłuszni Zakonowi Mojzesza będąc swięcie przekonani ze robia to zgodnie z Zakonem i w Imie zakonu i w Imie Boga..
Jak sie okazało było to przeciw Zakonowi i z uchybieniem Prawa i PRZECIW BOGU.
Ten fakt zmusza do głebokiej refleksji..Odmieniając przez wszystkie przypadki tzw ..Milość Braterską i Jedność i Milość do Boga ..mozna zwyczajnie zgubić po drodze Boga .Chrystusa, Człowieka...wywyższając Swój Zakon..który został przez Ofiarę Jezusa ...zniesiony. Czałowiek przez Niego ma teraz dostęp do Boga Jeden Jest Posrednik..Kieszonkowi posrednicy zawsze w tym wymiarze robia błędy. Ja moge odpowiadać tylko za swoje ..w błedy innych nie chce wierzyć i nie chce aby mnie nimi pocieszano...
-
-
2019/03/18 06:30:22
Pozdrawia Cię Chrystus Stonoga ...słuchaj Go wiernie!
-
2019/03/18 07:03:20
Stonoga...Oczywiscie ze Apostołowie róznili się od swiata.. Musieli sie róznić ..szli inna drogą. Czy jednak nie mieli własnego zdania na wiarę i na zycie.? Czy ten albo inny w imie pokracznej JEDNOŚCI.. nie odpowiadał na niewygodne pytania? albo narzucał innym natarczywie poglady w sprawie wykształcenia..czy końca swiata? Czy rzymski setnik natychmiast porzucił swój zawód i,, poszedł do cywila'' przecież Piotr ochrzcił jego i cała rodzinę nie zwazając na to ze dalej był setnikiem i k okupantem i zył z zołdu i miecza. Piotr był Apostołem Jezusa i to zrobił.. czy ten model postepowania odbija sie w dzisiejszej praktyce i formie?
Kto natchnął Rusella do Błedów Piramidalnych i tych którzy powtarzali te brednie o Piramidzie w Gizech.. przez 20 lat czy to był Chrystus? Czy ja w imie Jedności mam nie mieć osobistej oceny tych rzeczy...? Czy Apostołowie rozpowszechniali np prywatne poglady Piotra na obrzezanie i obrzezanych...? Przeciez Paweł publicznie go prostował w Galacji!!
-
2019/03/18 07:04:52
Pedagogicznie dodam! Sąsiadką, którą wspominam i tęsknię trochę za nią - też nikomu by tak nie życzyła. Osobie, która męczy się nad jakimś problemem - np. nad tym, czy szklanka napełniona do połowy jest do połowy pełna czy do połowy pusta - przelałaby zawartość do mniejszej szklanki i powiedziała: masz, jest pełna i się nie męcz nad czymś, co niczemu nie służy. Ale ona nie była komunistką! Była prostą katoliczką! Jaka jest teraz - nie wiem, nikt nie wie.... zaszyła się gdzieś.....za oceanem. Być może, że w tamtym klimacie zmieniła się na kogoś , komu baterie się wyczerpały i powiedziałaby w końcu: a zdychaj jak masz się męczyć!
Małym głowom nie przyjdzie do głowy - że są większe głowy, dla których myślenie nie jest męczarnią!
-
2019/03/18 07:05:25
*Sąsiadka
-
2019/03/18 09:38:07
Jedyną wątpliwością jaka mnie nakręca Awarcho to: "ilu ostatecznie będzie zbawionych??". A jeśli tracę w cokolwiek wiarę to wyłącznie w: "wielkość tej LICZBY, która z każdym nowym wpisem i komentarzem na tym blogu spada diametralnie na łeb i szyję i po wpisie fajki sięgnęła ZERA".

PS. BÓG, FAJKO, BĘDZIE NIJAKI (DLA CIEBIE) PO TWOJEJ ŚMIERCI. Dla mie jest wszędzie, płynie w mojej krwi. Widzę Go tam, gdzie Ty Go nie DOSTRZEGASZ. Najwyraźniej jesteś KOMPLETNIE ślepa. I ŻADEN Z APOSTOŁÓW Ci NIE POMOŻE. Moim zdaniem Twój wybór. Razem z Awi, Nazumim, Awarcho i Atrojką ZMIERZASZ DO TEGO SAMEGO WSPÓLNEGO DOŁU. Nie wierzę, że po wzięciu tekstu Ewangelii (do ręki) potrzeba 20 lat na to aby przejrzeć. JEŚLI ONA DO CIEBIE NIE PRZEMAWIA znaczy to, ŻE NIGDY (I NIC) DO CIEBIE NIE DOTRZE ---> Dotyczy to wszystkich bez wyjątku. ŻAŁOSNE. B.
-
2019/03/18 09:52:57
Lubię Fajkę.
Jest uczciwa.
-
2019/03/18 10:18:15
Jak to STONOGA? dopiero nas kochałeś jak cholera? i upominałeś nas a mnie abym kochał AVI I INNYCH? ..ale po,, twojemu''. Dotknął cię demon i juz na wszystkich bez wyjatku kładziesz krechę...Bezczelnie umieszczasz Boga Samego w twoich zhyłach w twojej krwi i piszsz i gadasz takie rzeczy?? Jakże to działa na ciebie ewangelia..przez duze,, E'' JESLI TY WYKSZTAŁCONY ERUDYTA I OBIEŻYSWIAT Z ZIEMI OBIETNICY wołasz i piszesz Zdechnij..
Kochaneńki radzę jednak solidne studium Ewangelii...dogłebne.. ,,Głeboki Dół ''o którym ty w Imieniu Najwyższego piszesz na szczęście nie jest przez ciebie zarządzany.. Mimo wszystko nie posądzałem ciebie o coś takiego...Ogół współwyznawców by tego też nie pochwalił ...a GB. przy obecnej swiadomości i obecnym programie też nie ABSOLUTNIE. Boga do tego co robisz nie mieszaj...Hmm...podejrzewam ze to wpływ tych końskich wyścigów bo siedzisz na tym wózku za blisko końskiego..ogona. Gazy trawienne nawet po owsie nie sa zdrowe dla płuc.
Dałeś chłopie ogromnego kleksa w majtki...i je szybko zmień.
Nikt nie dał ci prawa sądu nad człowiekiem Jak napisałeś nie jesteś Chrystusewm..
I to jedyna wartosciowa zeczw tym brokacie i rózu..Prawdy Stróżu..
-
2019/03/18 10:20:02
Stokrotki, weź naprawdę się otrząśnij (na Prawdę!). Jeśli lektura tekstu, który do Ciebie przemawia od tylu lat ukształtowała z Ciebie kogoś, kto do drugiej osoby (albo nawet do siebie samego) mówi : a zdychaj sobie! ------ to ewidentnie znaczy, że w trakcie tej lektury przemawiał do Ciebie nie Bóg - a coś, co tkwi w Twojej podświadomości lub gdzieś indziej - czort wie gdzie i czort wie co! ( u nas mówi się fiu-bździu)
A tak nawiasem mówiąc - to nie wierzę w te Twoje gierki! teatrzyk sobie tu zrobiłeś i udajesz kogoś, kto oświecony jest Pismem Świętym - oraz - demonstrujesz takie różne wybryki, którymi masz na celu podważyć wartość Pisma Świętego, Pisma - twoim zdaniem - nie będącego w stanie ani oświecić, ani zmienić na świętego ... dosłownie nikogo! Nas traktujesz jak marionetki w swoim teatrzyku - ustawiasz nas, objaśniasz nasze rzekome poczynania, udajesz rozdrażnionego, kiedy nie dajemy się uszeregować lub włożyć do szufladki.... oj, oj, czego Ty nie robisz!
Natomiast - już całkiem realistycznie - natchniona wspomnieniem realizmu Prusa, za którego wzięła się Awi! - po prostu symulujesz sytuacje, które ewentualnie, o ile będą ciekawe Twoim zdaniem, wykorzystasz sobie w swoim gryzipiórstwie........... Takie mam zdanie i mniej więcej domyślam się, kim naprawdę jesteś...............
-
2019/03/18 10:20:33
Tak, na pewno to Demon go opętał!
-
2019/03/18 10:45:36

Krzysztof Daukszewicz

A kiedy już odejdę stąd, bo odejść kiedyś trzeba
Żegnając lekko ziemię swą zapukam do bram nieba
Grzeszyłem, powiem, bom jest chłop, a chłopu to wypada
I rzuć mi Piotrze słomy snop, tak lżej się jest spowiadać
Na dole przeklinałem w głos nieludzkie wprost stosunki
I ty byś klął, gdy pusty trzos i coraz droższe trunki

I jeszcze tylko problem mam, nieduży to kłopocik
Ty pewnie mego ojca znasz, bo wielkiej był dobroci
I Adam Kercz, Mariola Kutz, na pewno tu przybyli
Bo ich jedynym grzechem to, że ciut za dużo pili
Więc jeśli jesteś równy gość, to chciałbym w niebie leżeć
Tam, gdzie poeci z ojcem mym mieszkają na kwaterze

A jeśli nie wiesz gdzie ich dom, to myślę, że mi wskażesz
Jakiś niewielki rajski bar z anielicami w barze
A przy nim złodziej może stać, co kradł, bo musiał przeżyć
I nawet cały wojska pułk, pościągaj z pól żołnierzy
I ateistę, który był podobno nic nie warty
Ksiądz proboszcz też niech wpadnie tu i niech przyniesie karty
A jeśli jednak powiesz nie, innego szukaj domu
To skieruj choć w tę nieba część, gdzie nie ma oszołomów.
-
2019/03/18 11:47:19
Myślę Awarcho, że jesteś Aniołem, którym ja na pewno nie jestem.
-
2019/03/18 13:35:01
Być może to Ci Fajko pomoże.

( ze szczerymi przeprosinami )

/ Skruszony, B. /


1 / youtu.be/mBo7T8LEQ4Y

2 / youtu.be/rK6GsRUl4WI

( przy tym wykonaniu 1a, bardzo delikatnie mówiąc w kilku miejscach jej głos nie tyle nie wybrzmiewa ile błąka się w okołotonacji (ach), najwidoczniej miała nie najlepszy dzień, a co jeszcze gorsze: panowie od dźwięku (technicy od biblii) w "stylu" Awarcho nie uwzględniając akustyki sali kompletnie zawiedli, sorry! )

3 / youtu.be/yiGpm56Bi8s

(flecistka na samym początku fałszuje ale to akurat jej (i nie tylko jej) można wybaczyć, najlepszym się zdarza, do doskonałości nam jeszcze trochę brakuje)

4 / youtu.be/Rg4L5tcxFcA

5 / youtu.be/kG4L0wHDMp8

6 / youtu.be/3GKejeUgw_Y

7 / youtu.be/LNg3RBXGmz4

8 / youtu.be/CLWPwPUUAYE

Tego ostatniego nie słuchaj bo jeśli nie jesteś odpowiednio do tego przygotowana może być za trudne (właściwa treść zaczyna się dopiero po 6-óstej minucie wcześniej to jedynie jakiś, dla niektórych, "zbyt długi" wstęp).



-
2019/03/18 13:41:18
---> Nie 1a tylko 2 (znieniłem numerację i zapomniałem poprawić w komentarzu, nr 1 jest bez zarzutu).
-
2019/03/18 14:13:59
Atrojko,
drugim tekstem wpisanym w mojego kindle'a jest , nomen omen, "Zły" Tyrmanda.
Nie wiem własciwie po co prosiłam córkę, żeby mi to wgrała. Nie mam najmniejszej ochoty na tę lekturę. A do "Lalki" sięgam co jakiś czas. Działa na mnie kojąco. A to mi dzisiaj bardzo potrzebne (o 16-tej wielki Protest przeciwko Trzaskowskiemu i Karcie lgbtqia+ ...., pod Ratuszem, w którym biorę, rzecz jasna, udział)
-
2019/03/18 15:06:01
Awi, Złego miałam kiedyś w odcinkach, w Literaturze, też mnie nie zainteresował. Teraz przyglądnęłam się potomkom autora, myślałam ... może... jakaś kontynuacja talentu... ale raczej nie. Natomiast jeśli chodzi o skojarzenia Zła i mieszkańca stolicy - to nie sięgam aż tak wysoko, jak Wy! - do ratusza... , w kurniku.pl miałam jednego nieprzyjemność poznać, ukrywał się pod nickiem jakiegoś anioła i twierdził, że mieszka na Grochowie :)... Ale tutaj każdy może twierdzić, co mu się tylko zechce..........
-
2019/03/18 19:26:37
Atrojko, świetnie skojarzyłaś tego Złego z obecnym rezydentem Ratusza warszawskiego. Nie wpadłam na to .... .....
Podczas Protestu rozbawiła mnie końcowa gradacja złorzeczeń pod adresem Trzaskowskiego. Najpierw ludzie skandowali: "Trzaskowski do dymisji", potem "Precz z Trzaskowskim !", a na koniec "Won z Ratusza! ". Pod adresem Rabieja padały równie owocne propozycje. Ktoś nakleil mi na rękaw kurtki etykietę z napisem "Wara od naszych dzieci", a ja nieświadoma tego chodzilam potem z tą naklejką robiąc zakupy. W najblizszą niedzielę 24 marca Narodowy Marsz Życia, sama widzisz, ze bez 'Pamiętników starego subiekta' - nie dam psychicznie rady,
a muszem .....;)
-
2019/03/18 19:42:32
Awi, skojarzyłam Twoje opinie o prezydencie Warszawy z tytułem powieści Tyrmanda. Sama, jak napisałam, nie znam ani Złego, ani Prezydenta i nie będę poznawać, to nie na moje siły... szczególnie poznawanie za pośrednictwem medialnych doniesień. Mnie osobiście nie podobają się strajki, demonstracje, skandowania. Mam podobny pogląd do poglądu premiera - trzeba rozmawiać, dochodzić do porozumienia i zmiany wprowadzać stopniowo. Boję się, że podsycanie nastrojów może źle się skończyć.... A do Pamiętnika subiekta zerknę, przypomnę sobie jego postać, faktycznie może być nie tylko uspokajająca, ale i mobilizująca do skrupulatnej pracy.
-
2019/03/18 19:44:48
(intuicyjnie myślę, że w przypadku Jakiego byłoby gorzej, ale tylko intuicyjnie - może byłoby "won spod ratusza")................. Okropne jest to wszystko z oddali.
-
2019/03/19 03:16:27
Atrojko, tu nie chodzi o podsycanie nastrojów społecznych, tu chodzi o dzieci i o przyszłość tego młodego pokolenia. Jest ostatni dzwonek. Nie ma już czasu na debaty i porozumienia. Dzieci i Rodziny zostały zaatakowane bezpardonowo, w jednej chwili postawione pod ścianą, ubezwłasnowolnione w kwestii rodzicielskiego wychowania. Ratusz nie jest od ustalania programów wychowawczych .....Więc musimy postąpić równie radykalnie wobec decydentów-dewiantów z Ratusza. Przecież Rząd, na ostatniej Konwencji, opowiedział się po stronie Rodziców i Rodzin .... A jest czas przedwyborczy....
Pocieszam się, ze skoro Polakom udało się obalić komunizm na tej półkuli świata, to może obalenie tęczowego eurocyrku, z tą homo-promocją i homo-terrorem, który rozstawil swój namiot w warszawskim Ratuszu - nie będzie takie trudne....
-
2019/03/19 07:01:02
Cóż jeszcze dodać do tej rozmowy?
Ująć przydałoby się wiele...Ale ja
nie jestem specjalnie ujmujący.
Tyche rządzi światem :-)
-
2019/03/19 10:15:30
Awi, wiem o tym. ale też wiem, ze istnieje całkiem dużo takich, którym chodzi o podsycanie nastrojów społecznych i wykorzystują każdą okazję - by się do niej podłączyć i podsycać.... gdzie się da i kiedy się da. O takich właśnie się boję, aby nie stali się przyczyną zamieszek prowadzących do rozlewu krwi. Może przewrażliwiona jestem.
-
2019/03/19 14:38:35
Według Biblii Nazumi Szatan rządzi światem. Pod nim są ci, którzy nie idą w ślady Chrystusa (a nie jedynie w Niego wierzą czy nie wierzą) nad nim Chrystus. Nad Chrystusem Jehowa. Jest wojna. Chrystus na pierwszą linię narazie rzuca tych, którzy wytrwale pukają do drzwi swoich bliźnich z dobrą nowiną o Jego rychłym nad diabłem zwycięstwie. Głosiciele ci proponują wszystkim bez wyjątku domowe i bezpłatne studia biblijne. Możesz z nich bez jakichkolwiek zobowiązań korzystać w własnym (w związku z innymi zajęciami) tempie. Kiedy ruszą do akcji aniołowie nie będzie już tak pięknie. Nie będzie czasu na to aby zamiast np. kursu psychologii na UG signąć po Biblię aby dokładiie dię z nią zapoznać i ją przestudiować, a nie jedynie raz jeden w życiu z wielkim wysiłkiem przeczytać. Jezus powiedział, że będzie dokładnie tak samo jak było za dni Noego. A Piotr dodał, że tym razem będzie to nie woda ale coś innego, inne naturalne i zapewne żywioły tkwiące w naszej Ziemi (wybrani jak mówi Pismo przeżyją). Nie wiem dokładnie co to może być ale tak np. sobie myślę (bo pamiętam jeszcze z geologii) że MAGMA MOŻE WSZYSTKO :_)) Skutecznie może przerobić wszystkie wyprodukowane przez nas i nagtomadzone w ciągu ostatnich 300 lat śmiecie :_) Ziemia (podobnie jak miało miejsce to po potopie) zapewne zmieniłaby po czymś takim obrysunek kontynentów (być może nieznacznie) w przypadku gdybyśmy wzieli pod uwagę fakt iż byłoby to raczej zjawisko globalne, a nie lokalne. Mielibyśmy (tam gdzie były niezbyt piękne miasta) młode, malownicze wulkaniczna góry, urocze nadycone żyznym wulkanicznym popiołem niziny pod nowe miasta i prowincjonalną zabufowę (uważam że miasta nawet nahpiękniejsze bez prowincji tracą cały swój urok) a na nieco inaczej rozpościerających się oceanach nowe archipelagi, na których na nowo b. szybko) rozkwitłoby nowe życie! Być może to Nazumi tylko taka biblijna opowiastka dla grzecznych dzieci i uczniów Jezusa Chrystusa, bajka :_) Chrystus jednak, zapewniam Cię jak najsolenniej (eierzył w to również Napoleon) to nie jakaś urojona fikcja. SĄ TWARDE DOWODY NA TO ŻE ISTNIAŁ I ŻE POWIEDZIAŁ (NIE CO INNEGO ALE WŁAŚNIE TO), CO JEST NAPISANE W EWANGELII. Z POZDROWIENIAMI, B.
-
2019/03/19 14:41:50
---> Na razie :_))
-
2019/03/19 15:56:07
____________________
2 List Piotra 3: 3- 7
____________________

3 "To przede wszystkim wiecie, że przyjdą w ostatnich dniach szydercy pełni szyderstwa, którzy będą postępowali według własnych żądz 4 i będą mówili: Gdzie jest obietnica Jego przyjścia2? Odkąd bowiem ojcowie2 zasnęli, wszystko jednakowo trwa od początku świata. 5 Nie wiedzą bowiem ci, którzy tego pragną, że niebo było od dawna i ziemia, która z wody i przez wodę zaistniała na słowo Boże, 6 i przez nią ówczesny świat zaginął wodą zatopiony. 7 A to samo słowo zabezpieczyło obecnie niebo i ziemię jako zachowane dla ognia3 na dzień sądu i zguby bezbożnych ludzi."

/ Wg BT, katolickiego przekładu Biblii Tysiąclecia, Pallottinum /
-
2019/03/19 16:04:34
Z bezpłatnego domowego lub online studium biblijnego (fopóki jest jeszcze sposobny ku temu czas) możesz skorzystać tutaj:

www.jw.org

/ Możesz równierz zwrócić się o pomoc do zaprzyjaźnionego świadka Jehowy albo poprosić o taką częstorliwość kontaktów jaka Ci odpowiada hdy zapukają do Twoich drzwi (albo zobaczysz ich gdzieś na ulicy jak stoją z litetaturą biblijną) /

---> Zostań jednym z nich i sam zacznij udzielać drugim pomocy w zrozumieniu Biblii.

-
2019/03/19 16:11:44
Nie zwlekaj ! ---> www.jw.org (uważaj na literówki przy wpisywaniu tego adresu).

W internecie możesz znaleźć na temat świadków wiele nieprzychylnych lub po prostu kłamliwych komentarzy. Nie przejmuj się nimi. Dołóż starań żeby poznać dobrze całą Biblię oraz znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące Cię i ważkie, podstawowe w naszym życiu pytania. Dlaczego (mimo tego bałaganu) istniejemy i co będzie potem ?
-
2019/03/19 16:17:11
...na temat świadków Jehowy, rwnież a nie rz

www.jw.org
-
2019/03/19 16:26:50
---> Jeśli chcesz czytać Pismo Śeięte (Biblię) polecam Ci Przekład Nowego Świata (znajdziesz online na www.jw.org włącznie z nagraniami więc możesz go również słuchać), w którym występuje imię własne Boga w formie Jehowa. Dzięki temu szybciej je (jako całość, a nie jedynie wybrane jego fragmenty) je ztozumiesz.

Wptowadzony w III w n. e. dogmat o Trójcy (czy jak Twierdzi Awi dogmat o TrójJedynym Bogu sprawia, że Pisma Hebrajskie, tzw. Pidma Starego Testamentu stają się nieczytelne i większość wyznawców chrześcijaństwa rzadko po nie sięga. Część teologów wręcz twierdzi, że są to jedynie hebrajskie legendy. Jezus Chrystus jednak tak nie uważał, powoływał się na te Pisma i powiedział, że wszystko vozostało w nich przed nim napisane się wypełni.
-
2019/03/19 16:31:11
...że wszystko, co w nich przed Nim napisano co do joty się wypełni.

www.jw.org