Czemu pisanki ? Bo to pisanie, mój zawód. I Pismo Święte. I coś trochę podobnego do pisanek wielkanocnych, choć nie całkiem... Jan Turnau
Blog > Komentarze do wpisu
Władza, czyli odpowiedzialność. Także za własne słowa

List do Hebrajczyków 2,6-8
Psalm 8,5-7
W obu tych księgach mamy pytanie retoryczne, czymże jest dla Boga człowiek, że o nim pamięta, i zaraz konstatacja, że dał mu władzę nad całym stworzeniem. A władza znaczy odpowiedzialność. Ekologia... 
Wszyscy mówią o zamordowaniu prezydenta i to zrozumiałe. Komentarze różne i to też można było przewidywać. W PiS-ie zachowania różne, obrzydliwe i sympatyczne, choć raczej taktyczne. W Platformie jedno kretyńskie: nieobecność na wczorajszej mszy w katedrze warszawskiej - bo to pomysł wroga, który zaciera, jak może, swoją odpowiedzialność. Która jest niewątpliwa, niemniej msza za przyjaciela jest mszą!
Powinniśmy poza tym wszyscy zastanawiać się, jakie mogą być skutki naszego gadania, nie prowokować emocji. Rachunek sumienia powszechny.

wtorek, 15 stycznia 2019, jan.turnau

Polecane wpisy

  • Królestwo zgoła nieziemskie

    Ewangelia Jana 18,33-38 Wielki Piątek. Na pytanie Piłata czy Jezus jest królem żydowskim, odpowiada On precyzyjniej, niż według trzech pierwszych ewangelii. Tam

  • Dzień księdza, dzień Komunii

    Księga Izajasza 61,6 1 List do Koryntian 11,23-26 „Wy zaś będziecie nazywani kapłanami Pana, zwać was będą sługami Boga naszego” . „To jest ci

  • Alleluja!

    Ewangelia Łukasza 19,28-40 Ewangelia Łukasza 22,40-23,56 Niedziela Męki Pańskiej, zwana tradycyjnie Palmową. Jest na dzisiaj tekstów biblijnych dużo. Przede wsz

Komentarze
2019/01/16 00:10:37
Odpowiedzialność władzy, władców nie oznacza jeszcze żeby traktować ludzi tylko, jak "mięso armatnie" w swoich celach. Władza to służba, nigdy odwrotnie. I jestem bardzo zniesmaczony, że wszystkie media (także "GW") o tym nie pisze. Obecnie "GW" wybitnie "jątrzy" przeciwko PiS, ale nigdy nie przeciwko swoim politycznym faworytom, którzy dobrze płacili (reklamy). Tak dalej być nie może, dziennikarze powinni przedstawiać społeczeństwu fakty, a społeczeństwo samo wyrobić sobie zdanie na temat - określonych grup politycznych, czy instytucji religijnym. Wszystkie media (bez wyjątku) uważają społeczeństwo za durni i wciąż swoim "gęganiem" chcą naprowadzić na poprawną linię polityczną. Życzyłbym sobie żeby czasami również "GW" dostrzegła, co robi.
Pamięta pan, panie Janie, jak "GW" intensywnie wmawiała ludziom, że napad na Irak to dobre rozwiązanie. Zawsze byłem przeciwny barbarzyńskiemu napadowi na Irak. Pan kiedyś mi wytłumaczył, że "GW" się pomyliła. Nie ufam Panu, niestety. "GW" nie pomyliła się, czyniła to, bo miała w tym jakiś interes!
-
2019/01/16 00:32:13
To czy władza PiS jest godna sprawowania władzy, czy też była partia PO - ocena należy do społeczeństwa, a nie do dziennikarzy. Ja mam pełną świadomość, że ani PiS, ani PO nie byli godni służby społeczeństwu, ani też partie wcześniejsze. Wy dziennikarze wiele zła też czynicie, i za diabła nie potraficie przyznać się do tego zła.
Nie bez powodu nazywani jesteście czwartą władzą, a według mnie macie najważniejszy wpływ na społeczeństwo, ociemniałe, któremu od wieków "zabijano" samodzielne myślenie. Jesteście też, a nawet może i nawet najbardziej odpowiedzialni za ten stan zastany. Kreujecie i podświadomie wciskacie ludowi jaka partia jest najlepsza, zapominając, że to lud ma wybrać władzę, a nie Wy, dziennikarze lub publicyści. Nie zdziwię się, jak partia PiS nadal będzie przy władzy. Ten stan chce mieć KK i niektóre skrajnie prawicowe media, nigdy społeczeństwo, bo je wciąż traktujecie, jak ciemny lud, któremu należy wskazać drogę. To że ciemny, to temat inny, bo też tak uważam, ale nie uważam, że tym ludem trzeba manipulować.
Niejednokrotnie dałem się mediom zmanipulować i jest mi za to przykro, że czasami byłem bezmyślny. Traktujcie ludzi, jak człowieka, a nie jak "mięso armatnie" dla własnych celów.
-
2019/01/16 00:36:57
I jeszcze najważniejsza uwaga dla Gospodarza bogu.
Jeżeli Pan chce być traktowany poważnie i z szacunkiem, niech też Pan tak traktuje swoich komentatorów i wreszcie zainteresuje się, co w tej Pana zagrodzie" się dzieje. Proszę nas nie olewać?
-
2019/01/16 00:48:57
Dawno, dawno temu, proponowano mi założyć własny blog.
Uważałem i nadal uważam, że nie jest sztuką założyć blog i "gęgać". Sztuką najważniejszą jest potrafić żeby na blogu nie działo się to, co tu u pana, panie Janie.
Ja nie zakładam blogu bo mam wątpliwości, czy poradziłbym sobie z moimi komentatorami, zwarzywszy, że poruszam tematy "tabu".

Ewangelizacja nie polega na ewangelizowaniu, ale przede wszystkim na jej zrozumieniu.
Skoro się podjął Pan tak trudnego tematu, to trzeba mu sprostać, i nie lekceważyć tu obecnych.
-
2019/01/16 04:11:03
A teraz odłóżmy spory na bok i wróćmy do dogmatów. Pytanie na śniadanie:

( ... ) "Paweł zaś, spojrzawszy śmiało na Sanhedryn, przemówił: Bracia, aż do dnia dzisiejszego służyłem Bogu z zupełnie spokojnym sumieniem. 2 Arcykapłan Ananiasz1 kazał tym, co przy nim stali, uderzyć go w twarz. 3 Wtedy Paweł powiedział do niego: Uderzy cię Bóg, ściano pobielana! Zasiadłeś, aby mnie sądzić według Prawa, a każesz mnie bić wbrew Prawu? 4 Arcykapłanowi złorzeczysz? - powiedzieli stojący przy nim. 5 Nie wiedziałem, bracia - rzekł Paweł - że to arcykapłan. Napisane jest bowiem: Przełożonemu ludu Twego nie będziesz złorzeczył2.
6 Wiedząc zaś, że jedna część składa się z saduceuszów, a druga z faryzeuszów, wołał Paweł przed Sanhedrynem: Jestem faryzeuszem, bracia, i synem faryzeuszów, a stoję przed sądem za to, że spodziewam się zmartwychwstania umarłych3. 7 Gdy to powiedział, powstał spór między faryzeuszami i saduceuszami i doszło do rozdwojenia wśród zebranych. 8 Saduceusze bowiem mówią, że nie ma zmartwychwstania, ani anioła, ani ducha, a faryzeusze uznają jedno i drugie. 9 Zrobiła się wielka wrzawa, zerwali się niektórzy z uczonych w Piśmie spośród faryzeuszów, wykrzykiwali wojowniczo: Nie znajdujemy nic złego w tym człowieku. A jeśli naprawdę mówił do niego duch albo anioł? 10 Kiedy doszło do wielkiego wzburzenia, trybun obawiając się, żeby nie rozszarpali Pawła, rozkazał żołnierzom zejść, zabrać go spośród nich i zaprowadzić do twierdzy."

To jest tekst z katolickiego przrkładu Biblii Tysiąclecia, tekst z Dziejów Apostolskich 23: 1- 10.

Ciekawe czy ktoś domyśla się na co chciałbym zwrócić w tym tekście uwagę ??
-
2019/01/16 04:16:25
W kontekście wątku poruszonego przez Jana Turnaua: "bierzmy odpowiedzialność za wypowiadane słowa"...
-
2019/01/16 04:31:57
/ Dodam jeszcze, że według tego co sugeruje Autor swoimi codziennymi wpisami jest to blog chreścijański, a nie polityczny /
-
2019/01/16 04:33:13
z
-
2019/01/16 04:33:37
Stokrotki.i. Bratki

Można się tego domyślać, ale dlaczego nie wypowiesz się prościej?
...Czy nie wystarczy tu piramidalny absurd poprzednich wpisów?
-
2019/01/16 04:34:03
To jest, oczywiście, komentarzy...
-
2019/01/16 04:46:34
Moim zdaniem nie wystarczy.
-
2019/01/16 04:51:02
Moim też nie...
-
2019/01/16 04:58:35
No to w takim razie wygląda na to, że się zgadzamy. Teraz razem zaatakujemy hipokryzję. Ale tak jak radził Paweł błędne poglądy, a nie ludzi. Wrdług tecepty jak niżej:

"5 Dlatego też właśnie wkładając całą gorliwość, dodajcie do wiary waszej cnotę, do cnoty poznanie, 6 do poznania powściągliwość, do powściągliwości cierpliwość, do cierpliwości pobożność, 7 do pobożności przyjaźń braterską, do przyjaźni braterskiej zaś miłość."

List Piotra 1: 5- 7, wg przekładu katolickiego BT.
-
2019/01/16 04:59:24
e & r zjadło się :_( b.
-
2019/01/16 05:01:13
---> 2 List Piotra 1: 5- 7.
-
2019/01/16 05:03:06
Piotr, ale Paweł również (za dużo tekstów na jeden raz to niezbyt dobrze).
-
2019/01/16 06:31:14
Panie Janie...może jednak warto zauważyć ze Kościół aczkolwiek nie namawiał do zabójstwa pana prezydenta Adamowicza to jednak nie był mu przychylny,
Niewatpliwie zdawał sobie z tego hierarcha który ksiedza harcownika upomniał i Kuria postapiła podobnie.
Kościół przeciez modlił się za swoje własne ofiary wiele razy, To jest też rozdwojenie duszy i intencji.Najpierw bedę knuł jawnie lub skrycie aby cię poskromić lub unicestwić, potem prosił Chrystusa o przebaczenie.
Demonstracja polityczna Platformy ma cele polityczne i populistyczne,,,ale nie jest taka znowu bezzasadna.Adamowicz miał w Kościele wielu wrogów...i zarówno zwykli parafianie jak i Dostojni...wiedzą ze są to łzy i żale KROKODYLE.
Śmierć i zabójstwo budzi sprzeciw,strach ,lęk ,przerazenie i niepokój...obawy o to co będzie dalej.??
Trudno naprawdę być optymistą...Brak podstaw aby uwierzyć ze na człowieka w Polsce wiara działa skutecznie i realnie.
Bynajmniej nie dotyczy to tylko władzy...Olbrzymia winę za te krew ponoszą publicyści. Na okres załoby i OKOLICZNOŚĆI..niektórzy tylko nieznacznie przykręcili gaz,, Inni dalej szaleją..smieją się, bluźnią i szydzą..Roznosząc ten Trąd Moralny i chwaląc ,,swoje racje'' i swoich zwolenników.Chichot nad grobem i tupanie kujawjaka na trumnie..nie znajduje duzego odbicia w dzialaniu Władzy. Niewielkie raczej.
Ciąg dalszy Musi Nastapić...bo trad powoduje rozpad ciala czlowieka..podobnie dzieje się z,, ciałem społecznym.'' Starania Prezydenta w związku z pomnikiem Prałata którego on był ministrantem..dolały benzyny do NIENAWIŚCI.
Kościół odetchnął na chwilę....a oświadzczenie hierarchy :Owsiak zrobił wreszcie coś dobrego''...może mieć bardzo diabelską nutę..i ma chyba.???
No ma! bo najpierw w Gdańsku zorganizował Finał! a gdy zabito człowieka wreszcie sam USTAPIŁ!..Prezydent juz nie będzie proponował usuniećia pomnika bo nie ma PREZYDENTA!
Wielu szaleńców tak to właśnie w sieci wyraziło. Jednak nie tylko szaleńcy ale również dewoci i dewotki...gorliwi wierni.
Siostra z Katolickiej Fundacji ,,Chleb Zycia'' wystepując publicznie zrobila więcej niż niejeden judzący duchowny i publicysta...zachęcając Owsiaka do dalszej działalności oraz dziekując za okazywaną praktyczna pomoc.
Morderca czy był czy nie był schizofrenikiem..najwyraźniej liczył na OCHRONĘ określonych gremiów.
Nie każdy chory psychicznie zabija..i nie kazdy prezydenta na masowej imprezie..
Pozdrawiam.
-
2019/01/16 07:44:41
A jednak jest to blog polityczny. I kto nadaje temu blogowi ton ? Osoba, która podaje się za świadka Jehowy (ale Nim nie jest). Świadkowie Jehowy nie nakręcają jednych przeciwko drugim. Cieszę się, że to mój ostatni dzień na tym blogu.
-
2019/01/16 08:31:32
Ciesz się Stokrotki ciesz! ..Milczenie czasem też jest grzechem przeciw sumieniu.
A;e tp twpje sumienie i wolno ci milczeć...ale raczej ty robisz co ci NAKAZANO.
Ja nie jestem taki świety..i nie byłem nigdy.
Druga sprawa JA NIE NAKRĘCAM JEDNYCH PRZECIW DRUGIM...nie jestem zaangazowany po Żadnej ze stron. Żadna ze stron nie ma prawa stwierdzać że nie ponosi odpowiedzialności za skutki z swej PROPAGANDY.
Nie wszystkie efekty twojej propagandy Stokrotki sa dobre o zgodne z wolą Boga.
Bezwolność i inercja nie były ani zamiarem Boga ani jego Wolą.Gdyby ludzie nie protestowali ani nie wzywali do rozsadku jak np ,Nikodem czy inni Niechrześcijanie....głos mieliby tylko fanatycy.
-
2019/01/16 08:37:20
Nie miłujmy słowem ani językiem, lecz uczynkiem i prawdą (1 Jana 3:18).Jeśli to możliwe, nasze dobre uczynki powinny pozostawać w ukryciu  nie chcemy się z nimi obnosić (Mat. 6:1-4). Powinniśmy też okazywać szacunek innym (Rzym. 12:10). Wzór pod tym względem dał Jezus, kiedy umył uczniom nogi (Jana 13:3-5, 12-15). Żeby rozwinąć pokorę potrzebną do okazywania szacunku, być może będziemy musieli zdobyć się na duży wysiłek. Nawet apostołowie przed otrzymaniem ducha świętego nie w pełni rozumieli, dlaczego Jezus umył im nogi (Jana 13:7). Okazujemy innym szacunek, gdy nie myślimy o sobie zbyt wiele z powodu swojego wykształcenia, sytuacji materialnej albo przywilejów w organizacji (Rzym. 12:3). I zamiast zazdrościć osobom, które są chwalone, cieszymy się z nimi, nawet jeśli uważamy, że zasługujemy na takie samo uznanie za wykonaną pracę. w17.10 s. 9, ak. 9, 10
Wierz mi nie zazdoszczę Ci...niczego Na uznanie na pewno nie zasługuję..
-
2019/01/16 09:08:38
Ależ zasługujesz Awarcho /na uznanie/,zasługujesz.
-
2019/01/16 12:45:32
"Demonstracja polityczna Platformy ma cele polityczne i populistyczne,,,ale nie jest taka znowu bezzasadna.Adamowicz miał w Kościele wielu wrogów...i zarówno zwykli parafianie jak i Dostojni...wiedzą ze są to łzy i żale KROKODYLE.' - Awarcho

Ta decyzja PO o nie uczestnictwie w kościele nie jest "kretyńska", jak napisał Gospodarz.
Czas w tym kraju skończyć z sojuszem tronu i ołtarza.

Władze państwa nigdy nie powinny wskazywać gdzie i jak społeczeństwo ma się modlić.
Ta decyzja PO jest dla mnie dobra, która może zyskać u mnie poparcie. Uważam że czas najwyższy żeby politycy nam nie wskazywali "jednej jedynej najsłuszniejszej prawdy".
To że pan Jan jest katolikiem i traktuje KK jako swój, nie upoważnia jeszcze, żeby decyzje PO nazwał kretyńską. Sam przecież napisał: "Powinniśmy poza tym wszyscy zastanawiać się, jakie mogą być skutki naszego gadania, nie prowokować emocji."

Któż inny jak nie pan Jan mnie sprowokował do komentarzy!
-
2019/01/16 12:50:50
Pan Jan Turnau chyba nie do końca zna Ewangelie, w której Jezus coś bardzo ważnego powiedział o modlitwie. Msza jest rytuałem, a modlić się można też w ukryciu, a nie na pokaz.
Obłudnicy!
-
2019/01/16 13:04:05
Ewo,
U mnie Awarcho też zasługuje na uznanie - potrafi samodzielnie myśleć i z tegoż powodu wielu osobom to się nie podoba. My w Polsce mamy myśleć, tak jak nam wskażą, czyli mamy być bezmyślni. Ja bardzo szanuje samodzielne myślenie bo uważam, że to jedyna droga żeby powstrzymać zło szerzące, tu na ziemi.
-
2019/01/16 13:12:09
Awarcho nawet ganiony jest przez współwyznawcę, bo nie myśli tak, jak mu wskazano, i dlatego Stokrotce się wydaje, że nie jest Świadkiem J. Dziwny ten świat ludzki, dziwni są ludzi, którzy nie potrafią odróżnić dobra od zła.
-
2019/01/16 14:23:31
Człowiek powinien żyć w zgodzie z samym sobą.Wtedy nie jest zmuszony ani do kreacji ani hipokryzji.
Ja nie wiem czy Stokrotki momentami nie podpuszcza /jako współwyznawca/ Awarcho.
-
2019/01/16 15:13:15
Wpis trochę opóźniony. Jest polityka i polityka jako troska o dobro wspólne. Ta druga z Ewangelią się nie kłóci. A dobrem wspólnym jest unikanie mowy nienawiści. Ta zdarzała się, nie przeczę bynajmniej , każdej polskiej partii, także tej mi relatywnie najbliższej, jeśli zdarzyć się mogła próba zamachu wtedy w Łodzi. A co do mojego stosunku do mego Kościoła, to trudno nie zauważyć, że nie oszczędzam go, gdy trzeba.
-
2019/01/16 15:37:29
Lukki spójrz głebiej. Pan Jan zakłada ze PLATFORMA TO TEŻ WIERZĄCY KATOLICY..a udział we wspólnej modlitwie jest znakiem zjednoczenia w modlitwie..Niestety to wprost namacalny dowód na to ze polityka wkroczyła do Koscioła a Kościół do Polityki..
Zresztą Redaktor kilkukrotnie ostrzegał w Pisankach złe skutki i przykre następstwa tego UŚCISKU.
Przecież nie były też wolne od polityki MIESIĘCZNICE..po których były łagodnie mówiąc ,,NIECHRZEŚCIJAŃSKIE '' słowa i czyny i groźby i wyzwiska.
Wiele się moze zmienić na scenie .. wiele.
-
2019/01/16 15:38:18
"Kłuci" się!
Dobro wspólne zależy też od mediów - czas skończyć z myśleniem za społeczeństwo i narzucać im poprawność polityczną. Nie widzi Pan, że sami napędzacie nienawiść, jako media. Nie mam wątpliwości, że media bardzo mocno przyczyniły się do podziału Polaków, (oczywiście nie tylko media). Proszę sobie przejrzeć komentarze pod artykułami "GW" i też komentarze pod artykułami mediów sprzyjających PiSowi?
Rozpętana totalna wojna - na razie na słowa! Nie dostrzegacie tego?
-
2019/01/16 15:59:29
Awarcho,
Mam inny pogląd i wydaje mnie się, że bardzo głęboko spojrzałem.
Wspólna modlitwa?
Na pokaz?
-
2019/01/16 16:11:51
Dla pana Jana i Awarcho
Modlitwa faryzeusza jest długa, przegadana, zewnętrzna. Przed taką modlitwą przestrzega Jezus: "Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać (Mt 6, 5). Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo będą wysłuchani (Mt 6, 7)."

Jest jeszcze więcej na ten temat.
-
2019/01/16 16:31:09
To że Ewangelia jest wykorzystywana jako "narzędzie" do manipulowania ludzmi, też wiem.
-
2019/01/16 16:35:32
W działaniach prezydenta Warszawy Platforma pokazuje brzydszą stronę swojej twarzy.
Czuję się zniesmaczony wystąpieniem Jarosława Wałęsy w Parlamencie Europejskim, czuję się zniesmaczony dzisiejszym wystąpieniem Schetyny w Sejmie. Platforma Obywatelska opuściła Pawła Adamowicza i wystąpiła przeciw niemu, robiąc wiele, aby go utrącić w ostatnich wyborach samorządowych. A teraz Platforma Obywatelska zbija kapitał polityczny na jego śmierci.
Zresztą w działaniach Platformy Obywatelskiej i całej Koalicji Obywatelskiej jest sporo działań, które można w ślad za Panem Janem nazwać kretyńskimi, a które ja określam jako strzelanie sobie goli samobójczych.
Ale o tym szerzej będzie można napisać, gdy opadną emocje, gdy będzie już po pogrzebie Pawła Adamowicza.
-
2019/01/16 16:37:21
EWO dziękuję za pociechę..Myślę ze Stokkrotki nie próbuje podpuszczać mnie.On odbiera moje komentarze jako zaangazowanie polityczne po którejś ze stron.Troche to moja wina bo ja przytaczałem częśćiej negatywne postawy i słowa ludzi obecnej władzy.Nigdy jednak nie zachecałem do nieposłuszeństwa tej władzy ani nie wzywałem do jej usunięcia czy zmiany. Tak się składa ze w ostatnich 2 latach najwięcej przykrych i okropnych rzeczy mogłem słyszeć i czytac z tamtej strony. Przedtem było też wiele rzeczy obsmiewających PIS..i ponizających w Sejmie tylko zasieg ich był mniejszy i trochę inna kultura. Ofensywa naprawdę rozwinęła się po zmianie władzy. Przynajmniej w mojej optyce..
Stokkrotki satarannie i metodycznie przestrzega aby nic i nigdy nie mówić o politykach.. Występuje jako politycznie obojętny. Pisał zapewne tak jak i ja list do Putina i Miedwiejewa aby wesprzeć wspólwyznawców. Ta sterylność polityczna ..sensowna ale czy zawsze rozsądna i zawsze taka sama? Nie wiem.
Gdyby prześladowano w Polsce np, Prawosławnych..zakazując im praktyk i wyznawania wiary...sumienie podpowiada ze trzeba by bylo ich bronić..Gdyby były przesladowania udzielać pomocy i wspólczuć. Jesli ktoś jednak ma sumienie słuzbowe i organizacyjne czy ,,koscielne''...ma problemy. Boi sie spoleczności wlasnej i nakazów Episkopatu albo jakiegoś innego ,,,PATU..albo Governementu..
Wystepuje konflikt miedzy sumieniem a posłuszeństwem.Nieraz przykry.
,,Najlepszy Katolik ''..odrzuca Sobór bo sobór mówil coś o ,,wolności religijnej.''
Jak jednak coś takiego uznać jeśli ma być Jedna tylko religia TJ.,,.NASZA?.
Stąd też brak protestów gdzy przesladują innych wyznawców...,,Gdybysmy ich publicznie bronili ,, będziemy stronniczy i działamy przeciw sobie''
Prywatnie możemy ..nawet do tego zachęcamy.
Poza teologią Stokkrotki niewiele odbiega od Najlepszego..JEST PRZEDSOBOROWY.
Wolnośc Wyznania to Diabelski Wynalazek...oczywiście wyznania innego niż Moje. Ks dr Guz podobne opinie wyraza tylko ostrzej i innym językiem.
Czy nie bał sie Parlament ,,kogoś ''w sprawie Reformacji i jej rocznicy?
Kogo? bo przecież nie bylo przesladowań parlamentarzystów?
-
2019/01/16 16:40:19
No JANMUSZ przytacza prawdziwe fakty...ale ten kapitał parzyć będzie.Podobnie jak bedzie chyba parzyć mocne zaangazowanie Kościoła w POLITYKĘ.
-
2019/01/16 16:48:37
Jak więc widać obłuda jest powszechna i zaraźliwa. Kolejny raz pokazano ze w polityce mozna jeździx na trumnach i zbijać kapitał.
Czyz to nie otym pisał Prorok Izajasz: ZAWARLISCIE PRZYMIERZE ZE SMIERCIĄ"?
Jesteś obeznany z Pismem to znajdziesz..a w razie potrzeby dokładną topografię tego tekstu w biblii okreslą tutejsi znawcy .. Stokrotki nie Śpi!..Prawda?
-
2019/01/16 17:27:16
"A teraz Platforma Obywatelska zbija kapitał polityczny na jego śmierci." - Janmusz
Wszystko się zgadza z jednym wyjątkiem. Janmusz zapomniał napisać, że POwcy to dobrzy uczniowie PiSu, którzy nie tylko zbijali kapitał polityczny na śmierci pod Smoleńskiem, ale zbili i dostali się do władzy. Jak już Janmuszku piszesz, to pisz rzetelnie i nie zatajaj, co robili Twoi ulubieńcy polityczni.
-
2019/01/16 17:34:51
Radzę wszystkim dobrze pamiętać, jak PiS zbijał kapitał polityczny i zbił na trumnach w tragedii pod Smoleńskiem i dobrze obserwować, jak zachowywać się będzie teraz PO - czy powtórzy działania PiSu, czy nie?
Jeżeli powtórzy mają przechlapane, przynajmniej u mnie.
-
2019/01/16 18:11:09
O 16:48:37 już nie :_((
-
2019/01/16 19:03:36
Co to się w tej polityce porobiło.Słusznie /choć wiem że potrzebna/ nie lubię polityki.
-
2019/01/16 20:03:07
-
2019/01/16 21:37:04
@Ewa

Gdybym żyła w erze starożytnej,to swojej wiedzy jaką teraz posiadam,
nigdy bym nie pojęła będąc analfabetką i uwięziłabym siebie w paranojach,
i może doprowadziłabym siebie do obłędu,
ponieważ zbliżenie się do Boga,kiedy pozwala Siebie dotykać,
wymagane jest minimalnie ogólne wykształcenie na przełomie XX i XXI wieku,
ponieważ nauka ciągle rozwija się i Natura jest bardziej zrozumiała,
kiedy światełka boże naświetlają ją z różnych stron,
i czasem odwołuję się do niej w odniesieniu do omawianej kwestii,
i wiem, że mam przeciw sobie fanatyków uwięzionych w analfabetyzmie.

Jeśli nie nastąpiło przebicie i Bóg nie dopuścił do wiedzy o Sobie,
to analfabeta miał zdrowe zmysły i uratowany umysł w erze starożytnej,
a wtedy wizje prorocze mogły być bez zakłóceń przekazane,
czy jakieś pouczenia ze strony Boga odnośnie negatywnych zachowań ludzi itd,
ale powtarzam, warunkiem było,by człowiek nie został dopuszczony
do wiedzy o Naturze Boga,
bo inaczej nic by nie pojął i rozum by pomieszał się mu.

A ja jestem cudem Boga,aż trudno uwierzyć,że udało się.

Mój stosunek krytyczny do pism religijnych nie jest totalny,
ale jak czytam,to wiem w jakich obszarach jest błądzenie,
ale też są wielkie mądrości aktualne do dziś,
bo człowiek z dobrem i złem zmaga się do dziś,
a etyczna świadomość na poziomie filozoficznym nie jest masowo dostępna,
więc ludzie szukają ratunku w religiach,by być lepszymi,
i czytanie pism religijnych uczy pokory i dobra wielu ludzi,
i walki z pokusami u nich,
choć nadal są nieświadomi jak mają żyć,by ich życie było sprawiedliwe,
i nie wiedzą jak edukować się,by otwierać się na miłość do ludzi,
a bez miłości nie ma sprawiedliwości.

-
2019/01/16 23:45:46
Ordo-iuris słusznie działa. Sam jestem rodzicem i nie chcę ideologizacji moich dzieci.
Komune już mieliśmy.
-
2019/01/17 00:02:00
No proszę, jaki talent ma Awi. Potrafi się zmienić nawet w mężczyznę - " sam jestem rodzicem...".

Płytkość co poniektórych osób jest porażająca.
-
2019/01/17 00:07:22
...a na blogu ekumenizm.pl, dokonała cudu. "Stworzyła" drugą osobę po to, żeby wzajemnie się zgadzać z sobą.
-
2019/01/17 00:10:58
nie blogu, a portalu ekumenizm.pl
-
2019/01/17 00:13:20
Zastanawiam się, kto Awi szkoli w tym OSZUSTWIE?
-
2019/01/17 06:38:33
Literaci i publicyści tak mają..maja zdolności do tworzenia fabuły...postaci ..historii. i fikcji
To po prostu ich zawód i codzienny chleb. Np .. Bolesław Prus ..to Aleksander Glowacki....Paweł Jasienica to Beylin Asnyk...to ..Ely..Można mnożyć przyklady.
-
2019/01/17 07:27:50
WZAJEMNA NIENAWIŚĆ...WSZĘDZIE!!!
Kto jest jej autorem?
-Nienawiść w publicystyce przeniosła się jak swierzb na całe narodowe ciało.
-Nienawiść juz wkracza do szkół bo bedą dalsze podziały
-Nienawiść na posiedzeniach lokalnych rad.
-Nienawiść na stadionach.
- Nienawiść w gazetach.
-Nienawiść na ,,pokojowych marszach''
- Nienawiść w kościołach i przed kościołami.
-Nienawiść i wyzwiska w Sejmie.
- Nienawiść w fałszywych usmiechach polityków i radnych.
-=Nienawiść na dzieńdobry i na dobranoc i na do widzenia.
- Nienawiść na pogrzebach i na weselach i dozynkach.
- Nienawiść na okolicznościowych mszach załobnych i miesięcznicach.
-Nienawiść podczas fety polityczno-społecznej.
Nienawiść podczas poswięcenia remizy strazackiej i miejskiego klozetu.
-Nienawiść i sztylet w piosence rapera w Knurowie.
- Nienawiść i zyczenia śmierci w internetowym szambie.
- Obelgi ,wrzask,bluzgi,wezwania do bicia i realne ćwiczenia kiboli w miastach na ulicach i stadionach..Krwawe porachunki kiboli katujących młotkiem i maczetami swoje ofiary.
- Nienawiść do zywych, nienawiść do umarłych zamordowanych,Nienawiść do ich rodzin .
-Nienawiść,,kulturalnych publicystów'', nienawiść matołów i obieżyświatów, nienawiść dam,i nienawiść upadłych ..niemnawiść moralistów i nienawiść ulicznych zbójów..
-Nienawiść duchownych i nienawiść ateistów oraz innych.....
To wszystko ludzie w 80% tego samego wyznania ...tj katolickiego.
Jezu jakżę my Cię kochamy...czy ty widzisz? Czy widzisz Boże naszą wiarę...?
Myśmy Cię Chryste uczynili Królem Polski a w Swiebodzinie postawiliśmy CI pomnik!!

-
2019/01/17 07:55:35
Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec naszego Pana, Jezusa Chrystusa, Ojciec tkliwych zmiłowań i Bóg wszelkiego pocieszenia,4 który nas pociesza we wszelkim naszym ucisku, abyśmy tych, co są w jakimkolwiek ucisku, mogli pocieszać tym pocieszeniem, którym sami jesteśmy pocieszani przez Boga.5 Bo jak obfitują w nas cierpienia dla Chrystusa, tak też przez Chrystusa obfituje pocieszenie, którego doznajemy.6 Jeśli więc jesteśmy w ucisku, dzieje się to dla waszego pocieszenia i wybawienia, a jeśli doznajemy pocieszenia, dzieje się to dla waszego pocieszenia, które oddziałuje, by was przysposobić do przetrzymania takich samych cierpień, jakie i my cierpimy.7 Toteż nasza nadzieja co do was jest niezachwiana, bo przecież wiemy, że jak jesteście współuczestnikami cierpień, tak samo też będziecie mieć udział w pocieszeniu
2 Kor r.1.
Czyż nie dlatego ludzie się nienawidzą ze nie znają Boga?
Czy nie dlatego krążą w sieci i publicystyce w prasie telewizji i radiu obelgi i liczne wyzwiska?.Czy nie dlatego raper z Knurowa układa tekst z nienawiścią i sztyletem i pochwałą mordu?..ku uciesze tych którym to ucho łechce. Czy udawana żałoba ma coś z cnotyy chrześcijańskiej czy jest publiczną grą?
Czy nie widzi tego Bóg?
-
2019/01/17 08:10:09
Słuchajcie słowa Pana, dyktatorscy władcy Sodomy. Nadstaw ucha ku prawu naszego Boga, ludu Gomory.11 Co mi po mnóstwie waszych ofiar? mówi Jehowa. Dosyć mam całopaleń z baranów i tłuszczu tuczonych zwierząt, a w krwi młodych byków i baranków, i kozłów nie mam upodobania.12 Gdy przychodzicie, by zobaczyć moje oblicze, któż tego żądał z waszej ręki byście wydeptywali me dziedzińce?13 Przestańcie już przynosić bezwartościowe ofiary zbożowe. Kadzidło to dla mnie coś odrażającego. Nów i sabat, zwoływanie zgromadzeń nie mogę znieść posługiwania się mocą tajemną w połączeniu z uroczystym zgromadzeniem.14 Wasze dni nowiu i okresy świąteczne znienawidziła dusza moja. Stały się dla mnie brzemieniem; zmęczyłem się znoszeniem ich.15 A gdy rozkładacie dłonie, kryję przed wami oczy. Chociaż mnożycie modlitwy, ja nie wysłuchuję; wasze ręce pełne są przelanej krwi [Izajasz rozdział 1]
Jezeli nie możęcie się porozumieć już w Świątyni gdy mówicie Pokój ! pokój !pokój !..Pax vobicum?... jakiż bedzie ten wasz pokój?
-
2019/01/17 09:33:47
"Literaci i publicyści tak mają..maja zdolności do tworzenia fabuły...postaci ..historii. i fikcji" - Awarcho

Dobry jesteś, Awarcho.

Czyli świat ludzki wprowadzany w stan iluzji (przez samych ludzi) - coś co nie istnieje!
-
2019/01/17 11:04:18
K-w-9,może nie mówmy o cudach,lepiej pomyśl o tragediach wynikających z nich.
Te nieszczęścia tworzą ludzie,jak myślisz, dlaczego?
Skala nienawiści nieustannie idzie w górę.
-
2019/01/17 11:08:39
Pira,oczywiście /stan iluzji/.By lepiej się tym co go tworzą żyło /a lepiej nigdy nie będzie zaspokojone i nieustannie -do czasu przerwania- tańczyć będzie w kole/.
-
2019/01/17 11:45:59
Ewo, cieszę się, że wiesz na czym to polega.
Ludzie nie chcą żyć w świecie rzeczywistym i wciąż naprawiać to, co sami psują.
Chcą żyć w świecie iluzji (coś co nie istnieje).
Ludzi najłatwiej wprowadzić w stan iluzji i dobrze, że o tym wiesz.

Świat iluzji nie stworzono dla dobra wspólnego. Świat iluzji człowiek wprowadził po to, żeby nieliczna część ludzi żerowała wciąż na wielkiej ciemnocie ludu. Lud kocha iluzje i dlatego są nawet słono płacić i zapłacić, za coś co nie istnieje.

Czy pan Jan zajmuje się iluzją?
Ależ oczywiście - może natrętnie nie, ale jednak zajmuje się.
Awarcho się nie pomylił - zdecydowana większość literatów tym się zajmuje - fikcją.
Tworzenie fikcji to nic innego, jak wprowadzanie człowieka w stan iluzji.
-
2019/01/17 11:50:26
Kogo najłatwiej oszukać?
Ludzi wprowadzonych w stan iluzji!

Nie bez powodu tworzy się iluzję i wprowadza ludzi w ten stan!
-
2019/01/17 11:55:36
Polska Polacy to łakomy kąsek dla oszustów wszelkiej maści - bo wiedzą, że bez większego trudu można ich oszukać.
Amber Gold to typowy przykład. Mniejszy kaliber to ta rozmodlona oszustka, o której ktoś tu wspomniał.

KW9 zbyt często wkracza w stan iluzji i chyba nawet nie zdaje sobie sprawy, że tą iluzję może ktoś inny kiedyś wykorzystać przeciwko ludziom - kiwać ich dalej.
-
2019/01/17 12:02:16
Wiecie które książki są najlepiej sprzedawane?
Te w których jest fikcja - świat iluzji (nieistniejący).
Książki oparte na naszej ludzkiej rzeczywistości, czytelników mniej interesują.

Kochamy iluzję i skończymy tak - rzeczywiście przestaniemy istnieć.
-
2019/01/17 12:25:46
Poniżej: tańczyć nieustannie iluzja będzie w kole
/tak dla wyjaśnienia/
-
2019/01/17 12:36:59
Pozwalam na iluzję /może nie sobie/,bo wyrwać z tego kręgu bez świadomości w nich jest niemożliwe.Musi nastąpić w każdym samoświadomość.
A Bóg - Jest.
Naprawdę Jest.
-
2019/01/17 13:19:57
Nie poniżej tylko powyżej :) ,no dobra
-
2019/01/17 13:59:55
Ewo, ja nie podważam "TO".
Ja wciąż staram się (tak jak potrafię) przekazać, że wprowadzono lud w błąd - szukacie tak daleko, a przecież "TO" tak blisko - w człowieku. Innej możliwości nie ma.

Nie bez powodu wciąż próbuje się lud wprowadzić w błąd (zwieść).
-
2019/01/17 14:39:11
WZAJEMNA NIENAWIŚĆ...WSZĘDZIE!!!
Kto jest jej autorem?

No jak to kto?
nick Awarcho z blogu Jana Turnaua
hejter albo troll ?
-
2019/01/17 16:11:06
Nie jest przypadkowe, że wciąż dyskredytuje się ludzi o zamiarach przyzwoitych.
Kto to robi?
"Żołnierze" ciemności i ciemnoty, żeby nad nami panowała wciąż ciemność!
Instytucja wiadoma i jej "żołnierze" w tym przodują.
-
2019/01/17 16:16:17
Też nie jest przypadkowe, że ta osoba ("żołnierz" ciemności), to ulubienica Gospodarza.
Przynajmniej tak było.
-
2019/01/17 16:16:47
Lukki nie tak dawno wzięty publicysta w Niemczech :polskaniepodlegla.pl/filmy/item/5040-szokujace-wyznanie-niemiecki-dziennikarz-niemieckie-i-amerykanskie-media-probuja-wywolac-
Kto jednak uwierzy teraz kto da wiarę temu ze teraz mówi prawdę.?
Norman Davies napisał kiedyś takie dzieło ,,Polska Boże Igrzysko''..ale to nie tylko Polska..Igrzyska trwają za Odrą..Jak widać ktoś miesza nieustannie.Interesy finansowe i wojskowe to grube pieniąchy..Może być tak ze aby wywołać kipisz i wrzenie społeczne bedą dalsze ofiary nie tylko nad Wisłą. Dezinformacja i kłamstwo są łatwym i powszechnym narzędziem do stwrzania prowokacji. Wojna zawsze dawała dochód INSPIRATOROM za sceną. Na scenie są tylko marionetki i prowokatorzy. Gdy się nie chce poparzyć dłoni potrzebne kleszcze aby wyjąć coś z żaru.Ogniskiem i ogniem zajmują się ci co muszą..ale rządzą OGNIOMISTRZE.
Można zapytać w czyim interesie są rozróby w Europie?..a więc również w Polsce?
Kto na tym zarobi?
Ktoś więc napędza ten młyn..i ma w tym cel. Głupi zaś...mają swoje 5 minut i szaleją w sieci. My Patrioci ..My Hetero..My Homo..My Tęcza..My Gender..My Pro Fajfer..My Zieloni...My Myśliwi..My Dziki...My Gazrurka..My Hitlersgeburstag..My Antycholocaust..My Federaści...My Antymichnix..Opłacani Superbzdeciarze robią wieczorki autorskie zabawiając zasmrodzonymi sensacjami..i wieściami ...
Panowie i panie oto ..wiadomości z pierwszej ręki witamy serdecznie zasłuzonego dr. Pierre;a Dullskiego swieżo przybyłego z ...Nibylandii..Polak wierzy bo chce ,,bo zapłacił za wstęp..Z mózgu zrobić błoto bardzo łatwo ..Pozdro ale z błota mózg to już ciężka praca.
pozdro
-
2019/01/17 16:23:49
Nie trzeba się znów tak daleko rozglądać...
-
2019/01/17 16:27:35
Awarcho,
Wiesz dlaczego Ciebie bardzo lubię?
Bi wiesz do czego służy "trójca" - ROZUM, SUMIENIE I UCZUCIA.
Wielu ludziom to odebrano, niestety - na własne życzenie.
-
2019/01/17 16:35:36
Awarcho,
Pomimo że w wielu sprawach się nie zgadzamy, ale bardzo możesz się zdziwić, gdy powiem, że idziemy w podobnym kierunku, może różną drogą, ale cel mamy ten sam.
-
2019/01/17 16:47:05
Uwaga, uwaga!

Ogólnokrajowe Studium Języka Negatywnie Zaangażowanego
"AWARCHO - PIRAMIDALNY"

Sp. z (mocno) o.o.

czynne od świtu do zmroku

ogłasza stały nabór

gwarantujemy licencjat po 3 latach uczestnictwa!

-
2019/01/17 16:53:59
Tu na tym blogu wiele ciekawych było osób, którzy wnosili w nasze życie "wskazówkę", a nawet wskazywali drogę.
Pa Jan o te osoby nie zawalczył, bo dla niego najważniejszy katolicyzm i wiara w Instytucje katolicką. Mnie już raz stąd wyrzucił (razem z administratorem) drzwiami, wszedłem oknem, ale inni odpuścili. Nie wiem co dalej będzie z tym blogiem, ale podejrzewam, że upadnie tak, jak upada człowiek, na własne swoje życzenie..
-
2019/01/17 16:57:23
-
2019/01/17 17:23:41
Nawet gdyby "sto" Jezusów z Nazaretu powróciło na ziemię, to pierwsi, którzy by wnioskowali o uwięzienie, była by Instytucja katolicka i jej "żołnierze" - tu nie mam żadnej wątpliwości. Historia ludzka tylko koła zatacza - jak był człowiek głupi, tak nadal nim jest - na własne życzenie.
-
2019/01/17 18:09:15
"Ogólnokrajowe Studium Języka Negatywnie Zaangażowanego
"AWARCHO - PIRAMIDALNY"
Sp. z (mocno) o.o" - Awi, obecnie Unimir.

Tak Awi, kpij sobie dalej. Zobaczysz, jaki skutek będzie!.
Kpisz sobie ze ZWIĄZKU!
-
2019/01/17 20:34:35
Pani ,,UNIMIR''..i inne ,,panie '' ,,Cleo'',, Monte Christo ''itd..itp. Napawa mnie odrazą..wasza napastliwość i przychodzi mi do głowy jeszcze jedna ksywa,, ,,UNIBELLUM'' Kąsa pani i wojuje bowiem z wszystkimi po róznych blogach.
Dziwić skię można ze osoba rzekomo INTELIGENTNA i wierząca trudzi się na różne sposoby aby siać zło i kąsać i kopać i szczypać po drodze ..prezentując jednocześnie swoją,, ekskluzywną'' pseudo- wiarę . Trzeba może porady lekarskiej? może brak przyjaciół,może jekiś inny ból egzystencjalny albo poczucie winy kompensowane szczypaniem innych.
Proszę uwierzyć Chrystus pani szanownej dawne grzechy odpuścił....tylko niech pani słucha Jego Głosu,Kryzysy wiary wszyscy przechodzimy...Rozumiem..Samotność jest uciążliwa i przykra.Starość uświadamia ze wiele rzeczy już za panią..ale może być owocna..tylko trzeba kochać ludzi. Pani tego nie potrafi..dlatego wszędzie pani prowadziła wojnę .
To panią zagryzie emocjonalnie i na nic adiutanty adiutantki i wielonickowe napaści.
Niech pani naprawdę nie boi się Otworzyć Drzwi Chrystusowi..to dobry Pasterz..
Mimo odrazy współczuję.. UNIBELLO..
-
2019/01/17 20:53:45
krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24375146,legia-honorowa-dla-dyrektora-muzeum-auschwitz.html
Wspaniałe..odznnaczenie i uhonorowanie za pracę.
A tutaj jedno z tych wielonickowych wcieleń pisało Aj waj aj waj..siejąc nienawiśc rasową i religijną.
-
2019/01/17 22:49:14
Ogólnokrajowe Studium Języka Negatywnie Zaangażowanego
"AWARCHO & PIRAMIDALNY"
Społka z o.o.

informuje swoich kursantów, że niezbędne materiały dydaktyczne będą dostępne już od jutra, od świtu, na łamach tego blogu, opracowane przez naszych znakomitych wykładowców.
Dla zainteresowanych - wersja elektroniczna.

W przygotowaniu - akcenty muzyczne, a także specjalny blok materiałów poświęcony grupie terminologii wyjątkowo negatywnej emocjonalnie i populistycznej jak : patriotyzm, patriota, Polska, Polak .....

cd. nastąpi
-
2019/01/17 23:00:01
Jednocześnie informuję, że idea Ogólnokrajowego Studium Języka Negatywnie Zaangażowanego jest moim autorskim pomysłem - realizowanym już na innych portalach - właśnie po to, by przeciwdziałać językowi nienawiści, jaki się panoszy - i nie mam zamiaru dzielić się tym pomysłem z żadną Awi. Owszem, komentuję na portalu Ekumenizm, można poczytać, ale tam nie ma osoby o nicku Awi.
-
2019/01/18 04:06:55
Łatwość, z jaką takie dyskusje zmieniają się
w zabawę, nie jest czymś zaskakującym.
Jednak mam wrażenie, że pod koniec rozmowy,
nikt już prawie nie pamięta, o czym rozmawia
lub przynajmniej chce stworzyć takie wrażenie.
A okoliczności są smutne, żeby nie powiedzieć
tragiczne i błyskotliwe (?) poczucie humoru nie
zmieni ich, ani nie zatrze.


-
2019/01/18 04:09:25
Mam wrażenie, że Pani Unimir jest niestety
świadoma swej misji...
-
2019/01/18 13:19:15
Biorąc do serca Pańską /Nazumi/ uwagę, postanowiłem zmienić nazwę naszego Studium na : Ogólnokrajowe Studium do Walki z Językiem Negatywnie Zaangażowanym - stosownie do apeli Autora blogu i innych środowisk naszego społeczeństwa.

Czyżby pan wolał czytać nienawistne i jadowite wpisy nicka Awarcho, czy nicka Piramidalnego niż tę odrobinę humoru, jaką tu zaproponowałem?
Co kto woli, drogi panie

A nad trumną to trzeba stać w milczeniu .....
-
2019/01/18 13:50:59
Może jeszcze dodam, żeby już nie było wątpliwości:
Tak, ten blog traktuję wyłącznie jako (intelektualną) rozrywkę.... I nic więcej!
Mam swoją pasjonującą pracę zawodową (przekłady literatury), pracę społeczną w Fundacjach zaangażowanych właśnie społecznie, a także bogate życie rodzinne, dwoje dorosłych dzieci i troje wnucząt ....

Niech pan sobie to porówna z tym rynsztokiem, który o mnie wypisuje nick Awarcho, niech się pan zastanowi nad szkodliwością społeczną tego nieustającego ślinotoku nicka Awarcho na wszystkie tematy ......Bo dla mnie jest to już wyłącznie nick czyli NIKT.
-
2019/01/18 13:53:26
To było do pana Nazumi
-
2019/01/18 16:28:48
Który profil i nick jest prawdziwy? ile nicków ma ta jedna twarz? i dlaczego?
dLa mnie te liczne osoby to też NIKT..!
Prosiłem juz kilkakkrotnie by nie odnosić sie do mojego nicku..i nie komentować.
Wielonickowa może po prostu ignorować Ja do wielonickowej nie piszę nie mam ani potrzeby ani jakiegoś innego powodu.
Proszę czepić się słupa na Marszałkowskiej nie mnie. Potem nie obrzucać przezwiskami parobków jehowickich...czy esbeków. Niwinna lilijo..
a wtedy będzie pax.
-
2019/01/18 16:46:10
Wielonickowej przypomnę że to nie ona czy one mnie zapraszały na ten blog i nikt jej nie ustanowił recenzentką. Dla mnie nie jest zaszczytem czytanie jej uszczypliwości ani jej opinia mnie nie obchodzi. Recezje może wielogebna wystawiać wnusiowi w piaskownicy i mnie wtedy nic do tego.Tyranię zas ustanawiać nad tymi co sobie pozwolą np w rodzinie czy kółleczku rózańcowym lub innej gawiedzi. Od czasu gdy to wielonickowe ,,ono '' pochwalało chichy Michalkiewicza z ofiar molestowania ,,Ono'' jest dla mnie zerem dosłownie Z E R E M.
Amen,,! Nad ONYM moga cmokać adiutanci i inni podobni.. Ode mnie wara!
-
2019/01/19 00:16:18
Droga Pani Avi, na szczęście nie ustawi Pani ludzi
czujących szczery żal nad trumną na baczność.
A jedynym chyba celem pani obecnych żartów jest
całkowite rozmycie odpowiedzialności za to, co się
stało.
-
2019/01/19 02:32:51
panie Nazumi,
a jaką odpowiedzialność może ponosić niepoczytalny, psychicznie chory człowiek, który dokonał tego fatalnego czynu......?
Ja nie dostrzegam różnicy, czy ginie tu zwykły Kowalski z Pcimia czy Adamowicz z Gdańska .... W obliczu Stwórcy i śmierci wszyscy jesteśmy tacy sami.

ps. A to, że chcę w żartobliwy sposób walczyć z "językiem negatywnie zaangażowanym" jest wg pana niewłaściwe ...? Woli pan język tamtych dwóch "nicków"....









-
2019/01/19 04:52:05
Pan Niewiadomski też był niepoczytalny...
-
2019/01/19 04:56:34
Obawiam się, że chodzi jedynie o to, że ofiara
nie należy do Pani obozu politycznego...
-
2019/01/20 20:33:13
Tak, ma pan rację. Adamowicz to nie moje łzy. Zwłaszcza, ze toczą się przeciwko niemu postępowania sądowe w kwestii przekrętów finansowo-mieszkaniowych. A poza tym był propagatorem tęczowej misji w gdańskich szkołach (mam tam rodzinę).

Ale z pozytywnym zdumieniem obserwuję, że powstaje GDAŃSKA LITURGIA SMOLEŃSKA (to nie mój własne określenie /red. Michalkiewicz/ ale stwierdzam, ze niezwykle słuszne). Takie quasi zwierciadlane odbicie. Teraz zginął ktoś, kto był bliski obozowi opozycji. No i powstaje kopia: Lech Kaczyński pochowany w katedrze wawelskiej, Adamowicz - w bazylice mariackiej.
Ci, którzy kilka dni temu gromko wołali o rozdział Kosciola od państwa, prezentują się obficie podczas bogatej liturgii mszalnej w Gdańsku. Zobaczy pan, że każdego 13 dnia miesiąca będą odbywać się "miesięcznice gdańskie" (na wzór "smoleńskich").

Osobiście cieszę się, bo to pokazuje, że tak naprawdę Polacy są bardzo katoliccy, choćby się starali tego wyprzeć.
A zatem ruch EUROPA PRO CHRISTI ma wielkie szanse!!