Czemu pisanki ? Bo to pisanie, mój zawód. I Pismo Święte. I coś trochę podobnego do pisanek wielkanocnych, choć nie całkiem... Jan Turnau
Blog > Komentarze do wpisu
Jeruzalem, ojczyzno moja...

Psalm 137,1-6
”Nad rzekami Babilonu siedzieliśmy i płakali
wspominając Syjon.
Na topolach tamtej krainy
zawiesiliśmy nasze harfy.
Bo ci, którzy nas uprowadzili,
żądali od nas pieśni.
Nasi gnębiciele żądali pieśni radosnej:
«Zaśpiewajcie nam którąś z pieśni syjońskich».
Jakże możemy śpiewać pieśń Pańską
w obcej krainie?
Jeruzalem, jeśli zapomnę o tobie,
niech uschnie moja prawica.
Niech mi język przyschnie do gardła,
jeśli nie będę o tobie pamiętał,
jeśli nie wyniosę Jeruzalem
ponad wszystką swą radość.”

„Na topolach tamtej krainy zawiesiliśmy nasze harfy" - poezja to jakże żydowska: każdy Żyd gra na jakimś instrumencie... A ten rozkaz radosnego śpiewania przypomina esesmańskie pomysły dwa i pół tysiąca lat później.
”Żyd wieczny tułacz” cierpiał tym dotkliwiej, że ukochał swoją ziemię szczególnie mocno, jak żaden chyba naród.

sobota, 17 marca 2012, jan.turnau

Polecane wpisy

  • Święty Jan największy

    Ewangelia Łukasza 3,1-6 Czytamy dzisiaj o Janie Chrzcicielu. Uroczystość coroczna jego urodzin już za nami, była 24 czerwca, ale zjawia się w roku liturgicznym

  • Maria z Nazaretu, marianie

    Ewangelia Łukasza 1,26-38 Dzisiaj w Kościele rzymskokatolickim, starokatolickim mariawitów i zapewne polskokatolickim uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświę

  • O tych wszystkich, którym dzisiaj źle

    Księga Izajasza 29,17-21 Najpierw też o świecie roślin, nie tylko zwierząt, już cudownie pogodzonych (lwie konsumującym słomę...). O tym, że „Liban zamien

Komentarze
2012/03/17 17:28:30
Panie Janie,
Troche moze nie na temat - ale mija teraz pewna wazna dla katolikow rocznica ktora trzeba KONIECZNIE uczcic, no i tez jest to o milowaniu blizniego ; o czym byla poprzednia czytanka.

O tym ze FRANCA jest pedofilska mafia w ktorej rzadza glownie homoseksualisci
( jedno nie wyklucza drugiego ) zaczynaja powoli swiadczyc tajne dokumenty ktore ostanimi czasy wychodza na swiatlo dzienne dzieki odwaznym ludziom ktorzy przestali sie bac onanistow w czarnych sukienkach.

Crimen Sollicitationis - to tajny dokument, datowany na 16 marca 1962 r., opracowany przez watykańskich urzędników, zatwierdzony przez papieża Jana XXIII i podpisany przez kardynała Alfredo Ottaviani, sekretarza Świętego Oficjum.
Jest on bazowany na bardzo podobnej, tajnej oczywiscie, instrukcji wydanej w 1922 rprzez to samo, niejako " Swiete " Oficjum.
Dokument ten był szczegółowym planem, zawierającym instrukcje w kwestii postępowania glownie w przypadkach oskarżeń księży o seksualne wykorzystywanie małoletnich.
Przepisy dotyczyły też przypadków zoofilii i homoseksualizmu.
Owe ścisłe instrukcje postępowania obowiązywały kler katolicki na całym świecie.
W roku 2001, nakazem kard. Josefa Ratzingera, Crimen Sollicitationis został zamieniony na dokument o innej nazwie oraz wzbogacony o klauzulę, w której Watykan zastrzegł sobie prawo do wyłączności.
Po objęciu przez kard. Ratzingera stanowiska papieża, nie ustalono następcy, odpowiedzialnego za wykonywanie rozporządzeń tego dokumentu. Oznacza to, iż kwestie seksualnych przestępstw wśród kleru podlegają bezpośrednio papieżowi, czyli w chwili obecnej Benedyktowi XVI.

Czym jest ta TAJNA INSTRUKCJA ?
Crimen Sollicitationis byl ( jest ) dokumentem, który pod karą ekskomuniki nakazuje trzymanie w największej tajemnicy przestępstw seksualnych księży; nakazuje bezkompromisową walkę z poszkodowanymi i tymi, którzy ich popierają;
zakazuje współpracy w tych sprawach z organami ścigania;

nakazuje niszczenie dowodów przestępstw i utrudnianie pociągnięcia do odpowiedzialności osób duchownych ( poprzez np. przeniesienie księdza-pedofila do innej parafii ).
Klauzula dodana w 2001 roku przez Ratzingera oznaczała, że wszystkie przypadki seksualnych przestępstw mają być badane tajnie tylko przez duchownych, muszą być przekazywane bezpośrednio do Watykanu, czyli do papieża.
Niedostosowanie się do tego polecenia grozi ekskomuniką tzn., wykluczeniem z Kościoła.
I ArcyZombi Michalik, posluszny Agent Watykanski Mr 1, realizuje po prostu te wytyczne na terenie lenna Polskiego.
Ów tajny watykański dokument milczy na temat zadośćuczynienia ofiarom przestępstw seksualnych popełnianych przez duchownych. Stwierdza za to wyraźnie, że opieką mają być objęci oskarżeni księża.
Celem najwyższym i jedynym jest tu zatem TZW. " dobro Kościoła " : ohydne przestępstwa dokonywane na dzieciach, i ich następstwa - skandale - mają być starannie tuszowane.
FRANCA pozostaje obojętna na tragedię gwałconych dzieci.

W jaki sposób wykryto istnienie Crimen Sollicitationis ?
Dokument obowiązuje wszystkich biskupów katolickich na całym świecie, co powoduje, że postępowanie kurii diecezjalnych w przypadkach przestępstw seksualnego wykorzystywania dzieci przez księży jest podobne. Fakt ten wzbudził u organów śledczych podejrzenie, że w kościele muszą istnieć jakieś wspólne ustalenia dotyczące tego zjawiska.
Efektem dochodzenia było ujawnienie się osób, które udostępniły łacińskojęzyczną kopię dokumentu.
Uważa się, że do odkrycia kompromitującego kościół tajnego dokumentu doprowadziło dochodzenie państwowej komisji w sprawie masowego wykorzystywania seksualnego małoletnich w Irlandii.
Szczegoly, z wiadomym powodow nie beda dlugo jeszcze ujawnione.
A Wojtyla musial wiedziec o tym dokumencie i przez wszystkie lata swojego
" pontyfikatu " nie uczynil nic.
I blogoslawil dzieci, szatan w jedwabiach.

pl.wikipedia.org/wiki/Crimen_sollicitationis
wiecej info zawiera anglojezyczna Wiki
en.wikipedia.org/wiki/Crimen_sollicitationis
.
-
2012/03/17 17:43:37
Jakos mi wypadl z tekstu polski przeklad :

www.racjonalista.pl/kk.php/s,676

.
-
2012/03/17 18:13:57
1) Mnie szlag trafia, że ten katolicki sakrament pokuty (pokuty ;)) czyli spowiedż przy konfesjonale , tez działa na korzyść przestepców. Bo spowiednika obowiazuje tajemnica spowiedzi.

2) Brat Ratzingera, ksiadz katolicki niemiecki tez jest przecież oskarzony o przestepstwa seksualne i znecanie sie nad małoletnimi. A braciszek moze być "Ojcem świetym" i "Nieomylnym" .....
Jak mozna w ogole do takiego skompromitowanego Koscioła należeć ?? Wiara- wiarą, to zupełnie inna kwestia, ale kosciol czy zwiazek wyznaniowy mozna sobie w Polsce wybrać !
Przepraszam, ale sie zdenerwowałam.
-
2012/03/17 18:51:53
Święty Kościół grzesznych ludzi. Majstersztyk, po prostu majstersztyk.
-
2012/03/17 19:27:29
@AWI_3,@fajka2 ii
Już tu gdzieś nawoływałem aby nie mdliło, nie skręcało i szlag nie trafiał, bo tu potrzeba przytomnych, wyprostowanych no i nietrafionych.
Jak się spokojnie zastanowicie nad "grzesznością" to szybko dojdziecie do wniosku, że nie ma innych kościołów, jak kościoły grzesznych ludzi. Bo nie ma innych ludzi, jak grzeszni. Gdyby takimi nas nie stworzono to byłby dopiero majstersztyk! Na całe szczęście obracamy się w kręgu wynalazków (religia, wiara, kościoły itd.itd) ludzi grzesznych [moim zdaniem, oczywiście...]
-
2012/03/17 19:38:01
Chęć widzenie błędu stwarza błąd. Krytykujący widzi przedmiot krytyki, bo chce krytykować. Obiektywnie nie istnieje nic do krytykowania. Rzeczywistość jest bardzo daleka od potocznych, codziennych wyobrażeń o niej tzw. zwykłego człowieka. Powódź słów zabija ciszę, a tylko w ciszy, poza jazgotem ego, można usłyszeć Boga i siebie samego.
-
2012/03/17 19:53:13
Moim zdaniem nie byłoby tragedii dzieci i duchownych,gdyby nie było celibatu.
Uważam też,że pedofilia jest chorobą,bo ten stan dotknęłam umysłem w wymiarze duchowym i myślę,że z tego stanu zniewolenia można wyjść przy odpowiedniej terapii.

Celibat jest gwałtem na naturze człowieka i ceną może być pedofilia,
którą w poczuciu fałszywego wstydu ukrywają hierarchowie przed wiernymi
i skazują niewinne dzieci na piekło psychiczne jak baranki,
które często mają problemy seksualnie w życiu dorosłym.
-
2012/03/17 20:03:47
KW9 ma ponownie racje.
Chcecie sprawdzic?
Dajcie "duchownemu" katolickiemu do wypicia pol litra i pozostawcie w nim istote ozywiona, np, barana i pozostawcie w ukryciu kamere.

Natury nie da sie oszukac. Pierwszy ktory to uczynil to Kosciol p. Jana.
Czyli oszusci?!
-
2012/03/17 20:10:04
@Ziemio ....
Tak, masz racje, mam teraz wyrzuty sumienia ......

@Emes'
tak, ja sobie zdaję sprawe, że ludzie grzeszą, ale jeżeli grzeszą ci, ktorzy mienią sie duszpasterzami powolanymi i namaszczonymi do pouczania innych, do prowadzenia ich do Boga, to znaczy, że ta instytucja GNIJE od wewnątrz ......
A może Kosciol nigdy nie powinien być instytucją .... ? tylko wspolnotami wiernych, na wzór Jezusa i apostolów ....
-
2012/03/17 20:10:21
@Fuklaw
Zapoznałem się z wymienionymi dokumentami i wszystkimi związanymi, które Wiki przywołuje. Pouczająca lektura, która wyjaśnia długi okres całkowitego publicznego milczenia kościoła w tej sprawie, jakby jej nie było. A jeżeli w "tej sprawie" możliwe były takie zalecenia i ich praktyczne wcielanie w życie, to można sobie wyobrazić, że funkcjonuje także szereg innych, w równie "delikatnych" dziedzinach.
Kiedy chwilę temu pisałem tu (do @AWI_3,@fajki2) o ludziach grzesznych, którymi wszyscy jesteśmy, nie miałem na mydli przestępców np. w sutannach, którym nalezą się inna miara i inna kara.
-
2012/03/17 20:11:32
W latach PRLu, gdy utrzymywalem kontakty z "duchownymi", przy okazji dyskusji poczestowalem alkoholem. Byl to blad - wyszlo szydlo z worka. Byl tak spragniony normalnej i naturalnej potrzeby, ze zapomnial iz nie jestem juz dzieckiem i w morde moge przylozyc.
-
2012/03/17 20:18:41
Pytanie do czcigodnego Emesa.
Czy naprawde wierzysz w to, co napisales pod pisanka "Gdzie jest nasz glowny wrog"
Post z dnia, chyba 14 marca?
-
2012/03/17 20:27:10
Kosciol katolicki juz dawno stacil znaczenie duchowe i o tym doskonale sam wie i dlatego chce utrzymac sile mamony. Sila mamony to teraz priorytet, nie tylko przedsiebiorcow ale niemal wszystkich "nowoczesnych". Kosciol katolicki wie co robi - glupcow na tym padole dostatek, dla ktorych wazna kasa, a moze i najwazniejsza. Kosciol bez kasy przestalby byc szanowany.
Prosze zwrocic uwage, ze ludzie ludzi oceniaja nie po tym co JEST w nim, ale po tym, co ma wokol JEST.
-
2012/03/17 20:31:12
Komentarze się sypią, ja nie nadążam z lekturą i nawiązywaniem do nich, a korci mnie...
@AWI_3
Każda struktura niedemokratyczna, scentralizowana, nie podlegająca żadnej kontroli oddolnej czy zewnętrznej (czyli, nie bójmy się tego słowa: despotyczni-totalitarna, choćby tylko w wymiarze duchowym) ma wpisane w swój los, że się zdegeneruje, zacznie gnić (od środka, bo tylko tak może) i przekształci się w swoje własne przeciwieństwo. Kościoła to także dotyczy, jak najbardziej - stworzyli go ludzie. Jeżeli wierzycie, że stworzył go Bóg (wasze prawo) to powiem, że wobec tego działa on (kościół) w niezgodzie ze swoim własnym statutem założycielskim. W praktyce na to samo wychodzi, każdy widzi...
@K-W-9
Celibat jest o 1000 lat młodszy od kościoła, został wprowadzony z czysto materialnych względów (poczytajcie, a znajdziecie też wiele wątków wspólnych z naszą przesławną Komisją Majątkową). Reszta, patrz wyżej
Pozdrowienia
-
2012/03/17 20:34:09
Duchowni też doświadczają dramaty w życiu prywatnym,
kiedy bywają zmuszeni do ukrywania swoich żon i dzieci przed ludźmi,
bo niestety miłość do kobiety jest czymś złym,zakazana,
a "kapłan" nie ma prawa doświadczyć życia rodzinnego w miłości do dzieci i żony.

A jeśli niektórzy duchowni nie widzą nic złego w miłości do swoich rodzin,
to zmuszeni są ukrywać się.

To przykre jak uświadamia się,że kobieta jest zakazanym owocem dla duchownych
i ewentualnie można ją wykorzystać seksualnie,ale prawa do małżeństwa już nie ma.
-
2012/03/17 20:41:11
Emes jasno napisal, ze celibat byl wprowadzony z czysto materialnego powodu - zgadzam sie.
Teraz ja dodam.
Kosciol katolicki(powszechny) zostal wprowadzony w IV wieku z przyczyn oczywistych - wladzy nad ludem i "dojenie" do woli ludu. To sie Kk udalo. O czym to swiadzy? Brak swiadomosci, a konkretniej (barankow wciaz mamy dostatek).
-
2012/03/17 20:43:58
Ciekaw jestem czy nasz czcigodny Autor bloga jest za celibatem?
Mozna prosic o slowko w yej kwestii?
-
2012/03/17 20:55:22
@Piramidalny - do wpisu/pytania z dzis godz.17 20:18:41
Proszę konkretnie, o jaki mój wpis chodzi, bo 14.03 popełniłem kilka, może nawet za dużo. Ale wątpię, abym się 17 marca wyparł tego, co napisałem 14-tego...
-
2012/03/17 21:01:47
Drogi Emesie, napisalem konkretnie i prawie poprawnie.
Pod pisanka - "Gdzie jest glowny wrog?"
Twoj jedyny wpis z dnia 14 marca 2012 roku (oczywiscie pod ta pisanka).
-
2012/03/17 21:14:09
@Piramidalny - u mnie mój ostatni wpis pod wspomnianą pisanką jest z 2012/03/08 17:08:59. Dalej patrz ostatnie zdanie w moim ostatnim wpisie TU. Czy my przypadkiem nie zaśmiecamy tego bloku komentarzy?
-
2012/03/17 21:29:37
"Napisałem tu 06.03.br:"I czekam na dowód mojej tezy w postaci zaleceń, jakie wyda episkopat po wspomnianej konferencji rzymskiej n/t pedofilii." Zaś moja teza brzmiała: KRK nie jest zdolny do samonaprawy.
Znam na podstawie dzisiejszych doniesień prasowych (to jeszcze nie tekst dokumentu) zasadnicze tezy wytycznych polskiego episkopatu w tej sprawie, własnie uchwalone. Są ponoć ostre i bezkompromisowe. Przeczą więc mojej tezie. Tylko się cieszyć i czekać, jaka będzie PRAKTYKA. Pażywiom, uwidzim..."

Czytaj uwazniej - jasno napisalem o jaka pisanke chodzi i z ktorego dnia.
-
2012/03/17 21:48:53
@Piramidalny - niestety, w moim komputerze tego wpisu nie ma (to coś nowego!!!)!
ALE TO JEST MÓJ WPIS! Odpowiadam: tak, mam zamiar pożyć jeszcze i zobaczyć jak kościół będzie praktykował własna instrukcję.
-
2012/03/17 21:51:02
Anty....

Jeszcze w lutym napisałeś mi,że feminizm chrześcijański reprezentowany
przez Ojca Leona odpowiada Ci.
Ja też zgadzam się z analizą historyczną z życia kobiet na tle wieków.

O. Leon,owszem, mówi o równości kobiety wobec mężczyzny,ale to jest sztuczne,
bo jest uwięziony w kulturze patriarchalnej,
ponieważ uważa,że kobieta powinna tradycyjnie wypełniać swoje obowiązki rodzinne,
a jeśli chce pracować zawodowo,to nie widzi w tym nic złego,
ale musi liczyć tylko na siebie i będzie jeszcze jej trudniej i ciężej,
bo nic nie zmieniło się w podziale ról w obowiązkach domowych w katolickim wychowaniu,
i nie może oczekiwać partnerstwa ze strony męża,
bo jej nie wesprze i nie zastąpi jeśli trzeba w pracach domowych
i w wychowywaniu dzieci.

Katolickie wychowanie wg o.Leona nie przygotuje mężczyzny do partnerstwa w małżeństwie.
Kobieta była wychwalana i stawiana na równi z mężczyzną,ale to były pozory,
bo zostawała sama z większym jeszcze ciężarem odpowiedzialności za rodzinę.

A na końcu o. Leon przywołuje kobiety do porządku,
żeby nie pomyślały naprawdę,że są równe mężczyznom,
bo w domyśle nie mają prawa poczuć się równe w dostępie do kapłaństwa,
bo ten przywilej zarezerwowany jest tylko dla mężczyzn,
czy dlatego,że duchowni myślą,że kobiety nie są równe im umysłowo
bo kształceni w niechęci do kobiet wierzą w ten rasistowski podział?

Bo nie z miłości i szacunku do kobiet jest ta granica postawiona!!!

Panowie jesteście nieszczerzy w mówieniu o równości,to obłuda!!!

Katolickie kobiety może uratować lepsza sytuacja materialna rodzin,
skoro nie mogą oczekiwać partnerstwa ze strony mężów,
bo wtedy mogą opłacić pomoc domową i odciążyć siebie z prac domowych.

A kobiety z biednych rodzin muszą liczyć tylko na siebie,
zresztą są tak wychowane od dziecka,że nawet nie rozumieją,
że mają prawo do pomocy ze strony mężów,
gdyby małżonkowie otrzymali inne wychowanie.
-
2012/03/17 22:44:35
Emesie
Ten wpis jest na portalu, a nie na Twoim komputerze.

Nie chodzilo mi o to - "Pazywiom, uwidzim..."

Pytalem skad u Ciebie takie zaufanie do slow biskupow?
Przeciez jasno sprecyzowali ze ewntualnych odszkodowan nie bedzie dla ofiar pedofili.
-
2012/03/17 22:51:21
Kw 9

Wydajesz mi sie byc MOCNO hmmmm..... " roztrzepana ".

Nigdzie nie napisalem ze " feminizm papieski " popierany przez ojca Leona Knabita mi odpowiada. Bo jest on wbrew mojej religii ktorej nie mam.

Podobal mi sie komentarz do tego filmu podpisany przez kobiete o nicku Monika !

To wlasnie napisalem, ale chyba to przeoczylas, filmu ani komentarza, jestem prawie pewien, ze nie ogladalas.

Masz tendencje do przekrecania wszystkiego co napisalem, niestety.
Wiec skup sie troche : wiecej uwagi na swiat zewnetrzny - na to co ludzie mowia a mniej zycia wewnetrznego czyli EMOCJI - i jak chcesz sensownie dyskutowac to obejrzyj ten filmik jeszcze raz, bo chyba Cie to interesuje :

www.tyniec.benedyktyni.pl/ps-po/?p=7677

i pod oknem z fimem jest komentarz " Moniki " z 34 listopada o 10.43, ktorego fragment moge zalaczyc
( zebys byla pewna ze czytasz wlasciwy tekst )

" Mówi Ojciec, że nie może pojąć jak to możliwe, że Matka Boża była otaczana wielką czcią, a kobiety pogardzane (ta rozbieżność istnieje zresztą do dzisiaj, tylko na mniejszą skalę). Może dlatego, że Maryja jest matką Zbawiciela, a kobiety nie? W takim wypadku nie mogą być traktowane taka jak Ona. Powód może być też dużo bardziej przyziemny. Chodzi o to, że Maryja jest odarta z cielesności. Żaden facet, nawet najgorszy zboczeniec, nie wyobraża sobie seksu z Matka Boską.

W przypadku kobiet, mężczyźni mogą sobie przynajmniej pofantazjować (jak nie mogą jakiejś mieć). Maryja jest nietykalna nawet w wyobraźni mężczyzn. Biorąc pod uwagę fakt, że kiedyś mężczyźni (nawet bardziej niż teraz) uważali seks za panowanie nad kobietą, Maryja jest tą, nad którą nie mogą panować.
W takim przypadku nie może być przez nich traktowana tak jak kobiety."

* * *

Nie jestesm jeszcze gotowy z tym co Ci obiecalem bo zachodza u mnie duze zmiany swiatopogladowe na ten i podobne tematy.
Ale do sporu na argumenty z przygotowanym i nieemocjonujacym sie oponentem zawsze stane.
.
-
2012/03/17 22:56:09
KW9
Zawsze bylem zwolennikiem rownosci kobiety i mezczyzny, i tu na tym blogu niejednokrotnie to pisalem.

Papieza ktorego pochwalilem za reformy to miedzy innymi dlatego ze zniosl slubowanie posluszenstwa dla mezczyzny w trakcie sakramentu malzenskiego.

Gdy Wojtyla zostal papiezem czekalem az zniesie celibat i rownych praw w instytucji Kk. Niestety nie doczekalem sie, ale przez marnosc i miernosc zostal "wyprodukowany" na swietego Kk grzesznych ludzi pod rzadami OJCA SWIETEGO.

Popapranstwo ten katolicyzm.
-
2012/03/17 23:03:32
KW9 - Jeszcze jedna bardzo ważna uwaga.
Według moich "badań" - największymi przeciwniczkami feministek (które domagają się równego traktowania i praw dla siebie wynikających z ich godności) są właśnie kobiety (prawdziwe katoliczki i chrześcijanki).
-
2012/03/17 23:14:38
Emesie
Tak , wszyscy jesteśmy niedoskonali, ale dlaczego wspólnota niedoskonałych święta skoro jednostki zbioru nieświęte? I tu jest ten majstersztyk.
Nie ma takiej podłości i zbrodni, która uczyniłaby Kościół nieświętym. Kościół bowiem w sposób niepojęty i wielce osobliwy zakotwiczony jest w transcendencji inaczej niż jednostki zbioru. Majstersztyk powiadam, majstersztyk. Nikt tego nie rozumie bo rozumieć nie ma prawa, ale dogmat jest. Majstersztyk.

Nie wiadomo o co chodzi wyjąwszy, że chodzi o głowę Jezusa, która uświęca każdy skandal , zbrodnię i świństwo instytucji, której głową jest. Nie uświęca? To co uświęca?

Panem Stworzenia jest Bóg Ojciec. Ciągnąć rozumowanie o głowie, pierwej świat był i jest święty niż komukolwiek śniło się o Kościele Świętym zakotwiczonym w swej świętości świętością głowy.
Czyżby Bóg Stwórca, który swój plan oparł na własnym rozeznaniu stworzył jakiś grzeszny badziew w porównaniu z tworem Piotra Opoki?
-
2012/03/17 23:16:48
Zapytałem kiedyś mi bliską osobę (kobietę), co sądzi o Szczuce? Odpowiedziała głupia baba. Zapytałem dalej - patrzysz na formę czy na jej treść? Głupia baba! (ta sama odpowiedz).
-
2012/03/17 23:31:44
cd
Dla jasności . Bóg stworzył świat jaki jest dostępny powszechnemu oglądowi. Pełen cierpienia zbrodni i niesprawiedliwości . Grzeszny.
Piotr założył instytucję świętą. Nie jest wprawdzie owa świętość dostępna powszechnemu oglądowi, a czasem wręcz przeciwnie, ale nie o to chodzi.
Piotrowi udało się to, co nie udało się Stwórcy. W grzesznej doczesności stworzył świętość bezdyskusyjną. Majstersztyk.
-
2012/03/17 23:35:00
"W jaki sposób wykryto istnienie Crimen Sollicitationis ?"

Dokument jest znany w internecie już bardzo dawno, zanim nagłośniono pedofilię w Irlandii.
Już jakiś czas temu (jakieś chyba z dwa lata temu) udostępniłem tu na tym blogu główne grzechy tegoż dokumentu.
Nawet nikt na to nie zwrócił uwagi i teraz chyba mało kto - chyba jedynie Emes (szacunek).
-
2012/03/17 23:48:20
"Piotrowi udało się to, co nie udało się Stwórcy. W grzesznej doczesności stworzył świętość bezdyskusyjną. Majstersztyk."

Nie jestem taki pewien że to Piotrowi udało się to, czego nie udało się Stwórcy.
Na ten majstersztyk pracowało wielu ludzi - chyba nawet ich wszystkich nie znamy.
Uważam, że głównymi winowajcami byli ludzie i nadal tacy są, co tworzą coś, co wiadomo każdemu że niemożliwe do spełnienia przez człowieka.
Warto by było przeczytać wczorajszą pisankę i komentarze do niej.
-
2012/03/17 23:55:07
Anty
Z powodów niezrozumiałych, choć zapewne istotnych, bijemy się piętami po dupie incydentalnie i niepotrzebnie.
Zamiast pokazywać rozziew pomiędzy głoszonym i praktykowanym zacznijmy nawoływać do pokazania zgodności.
Zalogowałam się na Opoce, odmówili kontaktu po trzecim wpisie: bo Pani sobie z nas kpi.
Czy ja kpię? A gdyby nawet to co z tego? Na śmierć szli wiarę głosząc, a Opokę kpina zraża. Jak na Opokę to słabo.
-
2012/03/18 01:19:18
F 2

Nie ma sprawy. Prosba kobiety jest dla mnie rozkazem.
Daj temat a moze uda mi sie wyargumentowac co nieco.
Nie wiem tylko czy to bedzie smieszne, jak np. historia " ojca " Brendona Smytha w tym linku ponizej :

pl.wikipedia.org/wiki/Przest%C4%99pstwa_seksualne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim
-
2012/03/18 03:55:19
A propos dzisiejszej pisanki p.Jana ...

( musze dodac cos na temat ) - malo ludzi wie o tym ( slyszy takie slowa ) ze ten sam kawalek Psalmu zostal uzyty w zeszlym wieku w disco - jako leitmotiv hiciora Boney M...

Te " piesn syjonska " spiewa takze Bob Marley i jego wersja jest prawie piekna.
Dla mnie, oczywiscie.

Rivers Of Babylon

By the rivers of Babylon, there we sat down
ye-eah we wept, when we remembered Zion.
By the rivers of Babylon, there we sat down
ye-eah we wept, when we remembered Zion.

When the wicked
Carried us away in captivity
Requiering of us a song
Now how shall we sing the Lord's song in a strange land ?

Let the words of our mouth and the meditations of our heart
be acceptable in thy sight here tonight
Let the words of our mouth and the meditation of our hearts
be acceptable in thy sight here tonight

By the rivers of Babylon (dark tears of Babylon)
there we sat down (You got to sing a song)
ye-eah we wept, (Sing a song of love)
when we remember Zion. (Yeah yeah yeah yeah yeah)
By the rivers of Babylon (Rough bits of Babylon)
there we sat down (You hear the people cry)
ye-eah we wept, (They need that ???)
when we remember Zion. (Ooh, have the power)

www.youtube.com/watch?v=4tAb5rYRXvs
.

-
2012/03/18 09:55:46
@Fajka2
Dużo zależy od tego z jakiego FUNDAMENTALNEGO założenia się wyjdzie: czy "Bóg stworzył świat" czy tez "świat stwarza boga". To (1) jest kwestia Wiary, to zaś (2) nie. Ja takiej łaski wiary nie mam.
Z tego co wiem, Piotr wcale nie chciał stworzyć "świętego kościoła", raczej sektę żydowską ("wiara - tak, wypaczenia nie"). Stworzył więc mimo woli herezję, która odniosła niebywały historyczny sukces. Ale właściwie to raczej Paweł i raczej w opozycji do Piotra.
"...to są ciekawe dzieje" (Szekspir). Pozdrawiam
-
2012/03/18 10:00:50
@Fuklaw
Dużo ludzi wie. Jak słyszę/czytam "...rzeki/brzegi Babilonu..." słyszę wyłącznie Boney M! Tak to znowu "ideał sięgnął bruku". Ale melodia fajna...
-
2012/03/18 16:56:21
@Fajko mila,
jako przedstawicielka chrzescijańskiego punktu widzenia musze zaprotestowac. Może nie tyle zaprotestowac, ile przedstawić inną opcję. Napisałas, że: "Bóg stworzyl swiat ....pełen cierpienia, zbrodni i niesprawiedliwości." Ja to widzę inaczej.
Bóg stworzyl swiat doskonały przedstawiony w Biblii jako ów Raj. Bez cierpienia i niesprawiedliwosci. Ale przez nasz grzech (nie wiemy dokladnie jaki) zostalismy z tego Raju wypędzeni. I musimy żyć "po swojemu". I to co jest dostępne powszechnemu oglądowi (jak napisałaś) to jest ten drugi świat, nasz świat. Czyli świat "bez Boga", mówiąc umownie, i dlatego pełen cierpienia i niesprawiedliwości.
A jako chrzescijanie wierzymy, że w przyszłym życiu Bóg przywróci nam tę poprzednią utraconą opcję.
-
2012/03/18 18:50:07
@AWI_3 miła!
Jesteśmy więc dalej przy sprawach fundamentalnych. Nie wiemy za co zostaliśmy wypędzeni z raju? Jak to? Wiemy (to znaczy nic nie wiemy tylko wierzymy w to, co napisano): za spożycie owocu zakazanego, który rósł na drzewie wiadomości złego i dobrego w Edenie. Zostawmy węża, Ewę, Adama, Eden - to są narzędzia i dekoracje. Istotą jest ZAKAZ. Za przekroczenie zakazu Stwórcy więc. Zakaz dotyczył w konsekwencji posiadania umiejętności rozróżniania między złem a dobrem. Czy nabycie tej umiejętności (czyli przekroczenie zakazu) jest ZŁEM czy DOBREM? Moim zdaniem jest dobrem. Jeżeli pierwsi ludzie (dalej wg Pisma a nie mnie) chcieli przez to stać się podobni Bogu, to znaczy w pierwotnym zamiarze (przed złamaniem zakazu) mieli być jak ślepe kocięta, które dobra od zła nie rozróżniają. Ale jeżeli zostali stworzenie "na obraz i podobieństwo" - więc i tą umiejętność (egzystencjalnie niezbędną) powinni posiadać. Czyli w pewnym sensie grzech pierworodny jest naprawieniem niedoróbki Stwórcy. W tym miejscu logika opowieści mi się sypie...
Tylko, czy jest sens w szukaniu TAM logiki? [moim zdaniem oczywiście...]
-
2012/03/18 21:55:48
Lubie spory o te mocno podmyte fundamenty. Mysle ze :
Tanaka, oprocz dydaktyki w postaci Dekalogu ma ( jakby ) dwa glowne tematy :

1. W Pismie jego autorzy zdradzaja jakby sobie poczynali gdyby byli Bogiem
( masowe eksterminacje obcych na skale przemyslowa, pojedyncze mordy rekodzielnicze, ogolna mordoplastyka spoleczna wsrod swoich i singlowe okazywanie nienawisci ( takze zacisnieta piescia ) oraz na wszelkie inne i mozliwe sposoby ;

2. Jakby tu usprawiedliwic przed samym soba to co robia ... czyli szukanie usprawiedliwien poza soba a wiec ... skazane na mialkosc umyslowa proby usprawiedliwien na GLOWNE NIEDOROBY SZEFA i oskarzenia o partactwo ;
- stad rozne przesmieszne idee np. Raju, GRZECHU pierworodnego ;
i tym podobne kocopoly.
Kolo sie zamyka i wszyscy sie dobrze bawia.
-
2012/03/18 23:29:59
@Emesie
mysle, ze prezentujesz zbytnie przywiązanie do dosłownosci sformulowań pierwszych rozdziałów Księgi Genesis (np. ten zakaz umiejetnosci rozróżniania miedzy dobrem a złem). A to może być jakaś sumeryjska legenda ... Bardziej już sklonna jestem przyjąć tę koncepcję Lucyfera i zbuntowanych aniołów. Bo Lucyfer, jako byt niebiański, miał jakąś moc nad rodzajem ludzkim. Ksiega Apokalipsy na przykład nic o Raju nie mówi, ale mówi o Szatanie.
-
2012/03/19 21:37:48
@AWI_3
Z tym "przywiązaniem do dosłowności sformułowań" to jest tak sprawa...Po pierwsze są w zależności od konkretnej sytuacji dwie szkoły: jedni mówią tak jest napisane i tak też należy to rozumieć a nie dywagować. W innej sytuacji ci sami mówią, że nie należy brać tego tak dosłownie, ze to parabola, alegoria i ble, ble, ble itd. Klasyczna metoda manipulowania tekstem w zależności od konkretnej potrzeby. Ale jest i druga szkoła: szkoła tłumaczenia "co Autor miał na myśli" i (drugi, wyższy poziom) co Duch miał na myśli gdy tchnął w Autora. Ta druga szkoła zapełniła biblioteki świata milionami dzieł na ten temat i napełniać będzie dalej - bo spekulacjom tego typu nigdy nie ma końca. Bo ludzie mają ten naturalny pęd do tego, żeby wszystkim tłumaczyć co Autor miał na myśli (i sprzedawać tak też myśli własne). I co w tej sytuacji ma robić miś o małym rozumku? No chyba próbować się tym rozumkiem posłużyć?
Bardzo mi się podoba wzmianka o wątku sumeryjskim. Gdyby nas więcej nauczono o Sumerach, inaczej patrzyli byśmy też na spuściznę judaizmu i ST.Bardziej jak na nawiązanie (świadome, czy nie) niż jak na wynalazek.
-
2012/03/20 11:22:11
"I co w tej sytuacji ma robić mis o małym rozumku?"

Moja odpowiedz może byc tylko jedna:
Zawierzyć. Zawierzyć Temu, ktory ma rozum ogromny. I dac sie prowadzić.
W przeciwnym przypadku bedziesz te klocki przewracał na różne strony i niczego z nich nie zbudujesz.
Pozdr.
-
2012/03/20 12:22:44
Dodam jeszcze coś zgryźliwego na temat "świętego kościoła grzesznych ludzi", a nawet 2 razy coś:
1. Jak donoszą media na ostatniej (środa) konferencji episkopatu dot. m.i. pedofilii wziął również udział abp. Paetz. Jako rzeczoznawca?
2. Zobaczyłem olbrzymi plakat z Matką Boską i hasłem "Ratuj nas (naród znaczy się) bo giniemy". Pomyślałem: o Matko Boska w jakiż to znowu brudny interesik Cie wciągają? Okazuje się, że to w obronie "częstotliwości O.Rydzyka" (na multipleksie). Pomyślałem więc: jeśli giniecie, to znaczy interes idzie źle i KRRiT ma racje nie przydzielając wam częstotliwości. A jeśli interes idzie dobrze (to znaczy nie giniecie), to dlaczego nie potraficie przedłożyć odpowiednich papierów na dowód? Jednym słowem w obu przypadkach kłamstwo pod szyldem Patronki.
Że też Matka Boska nie wychyli się z wysokości i nie da komu trzeba po buzi!
-
2012/03/20 12:33:09
@AWI_3
Dziękuje za dobrą radę (i wierzę, że szczerą) ale nie skorzystam. Rozumu, nawet małego, na ołtarzu nie złożę. I nie nawołuję też do budowy ołtarzy dla rozumu.
Pozdrawiam.
-
2012/03/20 13:14:37
Dzieki ludziom, ktorzy rozumu i sumienia na oltarzu nie zlozyli, a takze nie zbudowali oltarzy dla rozumu i sumienia, budowa naszej spapranej rzeczywistosci idzie w dobrym kierunku (oczywiscie to ja tak uwazam).

Emesie
Z kazdym dniem mnie zaskakujesz.
-
2012/03/20 15:25:32
Niech zyje LEGO i kolory JEGO !

niektorzy ludzie urodzili sie z brakiem

-------- > ORGANU ---- ZAWIERZYCIELSKIEGO

A przewracanie klockow jest najpiekniejsza rzecza w ZYSIU, piekniejsza niz
zamiatanie uszami zakrektow podczas jazdy motocyklem w Alpach lub uprawiania Kamasutry z piekna kobieta / przystojnym mezczyzna. I niech tak zostanie.
Dla mnie.

Tak mi dopomoz KLOCEK.